Huvudmeny

Vybuss 70730

Startat av bussfoton (Dévanio), 02 augusti 2022, 00:54:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussfoton (Dévanio)

Hej allesammans!

Vybuss 70730 är så vitt som jag vet den enda Volvo 8500 som Vybuss äger i Västtrafik, jag vet att bussen rullar i Dalsland, men vilken depå den rullar i är det jag mest vill veta. Tänkte v. 33 dra till Dalsland (då den normala trafiken drar igång, känns meningslöst att dra dit nu).

Så min största fråga är bara vilken depå den tillhör, så blir det perfekt!

S Svensson

BTB139 Vy 70730 är numera placerad i området Dalsland. Om den finns i Vänersborg eller Bengtsfors vet jag inte. Den är renoverad i Bengtsfors av underentreprenör. Exakt när det kom till Dalsland vet jag inte. Den var placerad i Kinna och placerades då det kom nya bussar till Göteborg. Sedan placerades den i Dalsland och fick renovering i den verkstad som Vy anlitar i samma fastighetskomplex (fd Volvo/Lier) som Vy använder. Den kom alltså till Bengtsfors (ev Vänersborg) innan det blev rapport till Bilregister. Vy har även några bussar i  Dals-Ed och i Åmål. Dessa tillhör Bengtsfors.

Jag är tacksam om ytterligare uppgifter när den observeras,på vilken linje osv. Vy Dalskald kommer att byta ut sina fordon. De har fått kontrakt ytterligare år.