en otäck riksdagsmotion

Startat av homer, 14 september 2016, 20:06:03 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

zjbus

Citat från: Anders Noren skrivet 15 september 2016, 14:50:26 PM
Jag trodde att det var påståendet "trafik och försvar är alldeles för allvarliga områden för politiker att ha för mycket inflytande över" du kommenterade.
Fel av mej att citera hela texten bara utan tillägg, med politiskt inflytande så tänkte jag enbart på MP och inga andra politiker och det är enbart till stor skada alla idéer och beslut som kommer i från dom och berör trafik & fordon. 

Freke

Allvarligt, vad är det dåliga i att kunna beskatta bilparkering!? Är det värre än skatt på mat och kläder? Piskor och morötter ingår redan i all trafikplanering, detta skulle ju bara bli ett verktyg till i lådan för kommunerna. Och det borde gynna kollektivtrafiken.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk


Anders Noren

Citat från: Freke skrivet 15 september 2016, 21:55:54 PM
Allvarligt, vad är det dåliga i att kunna beskatta bilparkering!? Är det värre än skatt på mat och kläder? Piskor och morötter ingår redan i all trafikplanering, detta skulle ju bara bli ett verktyg till i lådan för kommunerna. Och det borde gynna kollektivtrafiken.

Det finns redan en stor verktygslåda, det som saknas är viljan att använda den. Utred kommunal parkeringsskatt för all del, men att någon kommun skulle införa det tror jag inte förrän jag ser det. Det finns ingen kommun i Sverige som tycker att det byggs för många parkeringsplatser och att de upplåts för billigt - tvärtom brukar kommunerna förhandla upp antalet parkeringsplatser som privata exploatörer måste bygga och sedan använda det stora kommunala markinnehavet till att dumpa priset på bilparkering.

Jonas Gustafsson

Nu har zjbus inte mindre än 4 gånger i samma tråd upprepat sin åsikt om MP:s vara eller icke vara i riksdagen. Det kanske räcker så, i alla fall utanför "Ordet är fritt"... ;)
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

WalleW

Den faktiska verkligheten är exakt densamma i hela världen.
Hur man uppfattar den är ju en helt annan sak...
...och om man därutöver vill anpassa den verkliga verkligheten, till exempel till ett politiskt partiprogram, får man räkna med många resultatlösa övertids-timmar...

/   M v h   Walle

zjbus

#20
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 16 september 2016, 08:38:47 AM
Nu har zjbus inte mindre än 4 gånger i samma tråd upprepat sin åsikt om MP:s vara eller icke vara i riksdagen. Det kanske räcker så, i alla fall utanför "Ordet är fritt"... ;)
//Jonas
Har du Jonas Gustafsson några åsikter om mej och mitt skrivande så hade det varit rakryggat att prata med mej inte om mej som du gjorde, ett påhopp som dessutom inte stämmer, med ordet upprepa så avses just det, att i samma ordalag återigen återge samma sak vilket inte är fallet här.  Att svara på inlägg, med xxx menar jag..... o.s.v. kan knappast betraktas som en upprepning  av tidigare skrifter, härmed så undanber jag mig fortsättningsvis personliga påhopp från dej Jonas Gustafsson. Håll dej till fakta och framför ev. kritik till den det berör istället för att förvränga den och slänga ut den till alla på forumet.

Jonas Gustafsson

Citat från: zjbus skrivet 16 september 2016, 10:06:01 AM
Har du Jonas Gustafsson några åsikter om mej och mitt skrivande så hade det varit rakryggat att prata med mej inte om mej som du gjorde, ett påhopp som dessutom inte stämmer, med ordet upprepa så avses just det, att i samma ordalag återigen återge samma sak vilket inte är fallet här.  Att svara på inlägg, med xxx menar jag..... o.s.v. kan knappast betraktas som en upprepning  av tidigare skrifter, härmed så undanber jag mig fortsättningsvis personliga påhopp från dej Jonas Gustafsson. Håll dej till fakta och framför ev. kritik till den det berör istället för att förvränga den och slänga ut den till alla på forumet.

Jag ber om ursäkt om du tog det som ett personligt påhopp och jag håller med om att jag kanske borde tagit kritiken i ett PM istället.
Jag vill dock förklara mig och utveckla mitt inlägg så alla kan läsa.

Vad jag ville fästa uppmärksamheten på var att jag tyckte du lämnade sakfrågan i sig och avslutade flera inlägg med tankar om ett visst partis enligt dig allmänna oduglighet, vilket jag tyckte var lite tröttsamt att hamra in flera gånger - att du vädrar din åsikt är helt ok men en gång hade räckt.
Jag tyckte jag uttryckte mig rätt sansat och avslutade med en smiley, men det är alltid den utsatte som äger rätten till sin känsla av kränkning, så det är inte upp till mig att ifrågasätta. Jag lovar att du skall slippa detta i fortsättningen - har jag några åsikter så tar jag dem privat.

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

admin

Man kan här i forumet gärna skriva konstruktiva inlägg med olika åsikter om olika politiska förslag om dessa rör kollektivtrafik och vägar. Men hårda negativa ordalag om specifika partier (oavsett politisk färg) och enskilda politiker klarar vi oss helst helt utan i detta bussforum. Det finns andra forum som är mer inriktade på sådant.
// Administratorerna