SL H42 6210

Startat av Fredrik Gelin, 23 april 2011, 10:22:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Här kommer ett försök att scanna och lägga in bilder via jobbets scanner.



Jag är osäker på datum för bildens tillblivande, men platsen är iaf Bromma flyg och bilden bör vara tagen under någon av somrarna i början av 90-talet.
Detta är nog en av mina första bevarade bussbilder och kvaliteten är således därefter, men kanske kan det vara till någon nytta ändå...
//Fredrik

Ersa

GSM/NMT - Hotline är ditt verktyg.
Ericsson.


Sån reklam hade vi inte hemöver på tidigt 90-tal. Detta för att GSM-mottagningen började bli någorlunda bra vid sidan av E14 först under andra hälften av 1990-talet. :)

Niclas Wennerlid

Kul Fredrik!
Ös på bara, det är kul att se gamla 90-talsbilder.

// Niclas

Fredrik Gelin

Tyvärr har jag inte så mycket mer att bjuda på, men jag skall se vad jag kan hitta.
Om inte annat har jag ju bilderna jag fick av dig...
//Fredrik

Robert Brink

Kommer ihåg när dessa dök upp! Tyckte det såg ut som om det "nya" bakpartiet var påhängt, och inte hörde ihop med busseb i övrigt!

//R

groenis

Vagn 6210 kördea jag inte många pass med,desto fler med 6227 som var ordinarie vagn på väsklastartjänsten Arlanda och ibland 6225 eller 6229.
Vill minnas att sista axeln var "stel" för det "suddades" en hel del korset Olof Palmesgata Vasagatan på väg till VAG däremot så kommer jag ihåg att när de var på Råsta så gick sista axeln att höja.

/Lennart