Busshistoriska forum > Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år

Från min skokartong del 310: Lite GDG-bussar

(1/3) > >>

Staffan Sävenfjord:
Kvällens tema blir GDG-bussar. Lite bland annat som jag förhoppningsvis tidigare inte visat. Observera att även GDG på sin tid hade Tysklands-reggade bussar. Det är alltså ingenting som kom med Bergkvarabuss.

Kinslayer:
Härligt med så mycket diggabelt på en gång!  :P

j-a:
Härliga bilder Staffan! När du ändå rotar i skokartongen kanske du hittar någon GDG Vanhool med den äldre Vistadom karossen också.

Staffan Sävenfjord:

--- Citat från: j-a skrivet 22 mars 2008, 20:56:57 PM ---Härliga bilder Staffan! När du ändå rotar i skokartongen kanske du hittar någon GDG Vanhool med den äldre Vistadom karossen också.

--- Slut citat ---

Det får bli den här då. Jag åkte den mellan Karlstad och Filipstad. Förra gången jag visade bilden var jag osäker på om den var tagen i Karlstad eller Filipstad, men någon bestämd uppfattning om var det var kom inte fram. Någon som har synpunkter nu så är de välkomna. Personligen tycker jag det mer ser ut som Filipstad , vilket också stämmer bättre med ljusförhållandena.

Niklas Bygdestam:

--- Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 mars 2008, 21:18:02 PM ---Det får bli den här då. Jag åkte den mellan Karlstad och Filipstad. Förra gången jag visade bilden var jag osäker på om den var tagen i Karlstad eller Filipstad, men någon bestämd uppfattning om var det var kom inte fram. Någon som har synpunkter nu så är de välkomna. Personligen tycker jag det mer ser ut som Filipstad , vilket också stämmer bättre med ljusförhållandena.

--- Slut citat ---

Har ingen aning om var det är. Men bilden är tidstypisk på ett härligt sätt. Lägg märke till Volvon bredvid bussen. Den har ett så tidstypiskt takräcke. Det är en Volvo 145 av allra första typen som har öppningsbar sidoruta i bak :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion