Linjebuss 784

Startat av Bussmicke, 25 december 2020, 13:01:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke



Tyvärr hade jag inte bild som JB 284.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Blev den Skånelila också?/Ulf

Bussmicke

Osäker på det.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter L

Jadå, den var Skånelila precis som syskonet 711.

Resenären

Minns den som JB på linje 1, 10 och 11

Bussmicke

Citat från: Peter L skrivet 28 december 2020, 00:05:41 AM
Jadå, den var Skånelila precis som syskonet 711.

Du har rätt, kollade i arkivet och jag har fotat bussen i Ystad
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Det var väl 784 som gick på en Pendeltågsersättning runt 2007 med körförbud?/Ulf

Ersa

Skrotad i Hölö 2005-05-23 enligt SBH.

S Svensson

"Syskonet 711" är väl den buss som fanns i Partille. Fd Kalmar liksom 712. Är det dessa som avses ?

Bussmicke

Inte 785 och 786 dom blev 4961 och 4962?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Jag har ett vagt minne av att en eller flera bussar av denna modell gick som skånelila i Råsta också, kan det stämma?

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


F.Å

Tror inte det stämmer. Däremot huserades fd 0711 "skånelila" på Råsta, när den köpts av en friskola som på den tiden höll till i Ulvsunda. Kanske du sett den i det användningsområdet?

Fredrik Gelin

#12
Jag har för mig att jag såg den på någon av rusningslinjerna från Djursholms Ösby mot Solnahållet.
Jag har ett starkt minne av att jag såg den vid minst ett tillfälle på Stocksundsbron, men det kanske var som skolbuss då.
Detta var nog minst 20-25 år sedan, kanske ännu tidigare.

Edit: jag kollade på Bussmickes hemsida och hittade 0786 från Östersund i SL-rött, så jag kan ha blandat ihop den med någon annan Skånelila buss i Råsta.
Kan 0786 ha rullat som grön i Råsta?

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Jeppe Hagelbäck

Jag har plåtat 0711 i Råstagaraget 15/7-00, fortfarande lila och i Linjebuss ägo, om den användes vågar jag däremot inte svara på.

Bussmicke

#14
Känner igen det där med 711 i Råsta men hittar ingen bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.