Huvudmeny

8074 skrotas.

Startat av Peter Rost, 05 mars 2023, 21:25:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


zjbus

Är det denna som avses och vad är i så fall brutalt?
2016-05-02 Transdev Sverige AB  8074  Källa SBH

Lars-Håkan_E

I Hölö ser det ut som

Peter Rost

Citat från: zjbus skrivet 05 mars 2023, 23:58:47 PM
vad är i så fall brutalt?


Står att "läsa mellan raderna"?......

Ulf Berlin

Ball film :)
Lite förvånansvärt att inte stolarna sparas"i fall att".../Ulf

roggek

Det är nog ganska mycket mer än "bara stolarna" som inte sparas "utifall att...", glasrutor, dörrar, skyltskåp, lamphus...
Trist att det inte återvinns på ett bättre sätt i dagens miljötänkande Sverige...

Jo

Hur många finns ens kvar i trafik?
Hade det varit en av de första som skrotades och man hade massvis med syskon kvar i trafik hade man säkert tagit vara på några av de vanligaste reservdelarna. Dock är ju både garageplatser och lageryta dyrt, särskilt i Stockholm så att ha uttjänta fordon stående eller reservdelslager som aldrig kommer till användning blir ju en sämre affär i slutändan.

AL

Jag måste säga att jag upphör aldrig att förvånas över min egen, i viss mån, emotionella reaktion när jag ser en video där en buss skrotas, och jag kan för mitt liv inte begripa varför?! Till syvende och sist handlar det ju inte om ett "levande väsen" utan om ett konstruerat ting i plast, stål, aluminium och allt vad det nu kan vara...

buskörare

Haha, samma här 😅

Nisse Bökelund

Dom kunde väl åtminstone plockat ut brandsläckarna.
Har dom för många sådana på lager, så kunde väl personalen
få köpa dom för en billig penning. En 6kg pulversläckare borde
finnas i alla hem.

Lars-Håkan_E

Citat från: roggek skrivet 07 mars 2023, 19:04:29 PM
Det är nog ganska mycket mer än "bara stolarna" som inte sparas "utifall att...", glasrutor, dörrar, skyltskåp, lamphus...
Trist att det inte återvinns på ett bättre sätt i dagens miljötänkande Sverige...

Går till återvinning/sortering genom Skrotfrag

Bussfanatikern

Jag trodde att det var Estland som gällde för skrotning numera eftersom det finns en stor grossist för reservdelar till bussar och lastbilar där.