Huvudmeny

Veolia Malmö

Startat av Svenn Erik Nielsen, 17 augusti 2007, 16:13:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svenn Erik Nielsen

Hej alla
Vad är status med dom gamla stadsbussarne:
3301 ... 3408
3415 - 3427
Vilka af disse är stadig tilbaka??
Är der nogle som har karosnumrene på dom nya 12,00 meters bussar
3100 - 3123 og 3251 - 3299, dom skal starta med P06....

Svenn Erik

Walter

#1
Vad gäller dom gamla bussarna så står dom lite var stans i landet. Dels en del kvar på depån i Malmö, ca tio stycken på Volvo Lastvagnar i Malmö (Arlöv?) och en del i Huddinge (Busmarket) i Stockholm. Kanske en del på andra platser med. Minns jag inte helt fel är väl en del av B10L/Vo 5000 exporterade till Polen.

Ägare till bussarna skall vara Volvo bussar
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussgubben

Citat från: Walter skrivet 17 augusti 2007, 22:20:29 PM
Vad gäller dom gamla bussarna så står dom lite var stans i landet. Dels en del kvar på depån i Malmö, ca tio stycken på Volvo Lastvagnar i Malmö (Arlöv?) och en del i Huddinge (Busmarket) i Stockholm. Kanske en del på andra platser med. Minns jag inte helt fel är väl en del av B10BLE/Vo 5000 exporterade till Polen.

Ägare till bussarna skall vara Volvo bussar

Var till Polen ska dessa Volvo 5000? Tror inte Gdynia behöver mer slitna 5000 så deras 22XX är ganska taskigt slitna trots att de i Gdynia var första ägaren tills idag. Men de skulle kunna ersätta Ikarusarna i Gdansk som verkligen är skrotfärdiga.

Walter

Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 22:50:01 PM
Var till Polen ska dessa Volvo 5000? Tror inte Gdynia behöver mer slitna 5000 så deras 22XX är ganska taskigt slitna trots att de i Gdynia var första ägaren tills idag. Men de skulle kunna ersätta Ikarusarna i Gdansk som verkligen är skrotfärdiga.

Som sagt kan mitt minne svika men jag vet att några bussar redan, som jag skrev, har exporterats och det brukar vara i polen svenska gasbussar hamnar. Bilder har visats tror det var på gamla BS.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussgubben

Finns det bilder på de bussarna när de e i Polen?

Cyklisten

Många av B10L / Säffle 5000 har exporterats till Elblag men vad jag vet så had de haft en massa problem med dessa och de är inte i drift

Svenn Erik Nielsen

Hej alla
Vilka är kvar i Malmö???
Svenn Erik