(https://i.postimg.cc/FKRC8cNY/8801-22-Hbg-C-B.jpg)
ALM 762 - Arriva 8801
(https://i.postimg.cc/NFyNFw5B/8802-7-Hbg-Tr-dg-rdsg-B.jpg)
ALM 800 - Arriva 8802
(https://i.postimg.cc/prgsn1F8/8804-2-Hbg-J-rnv-gsg-B.jpg)
ALM 940 - Arriva 8804
(https://i.postimg.cc/V6ZGzNsK/8801-3-Hbg-S-derg-B.jpg)
ALM 762 - Arriva 8801
8803 rullade också idag, men hade inte fungerande skyltar. Finns det en 8805 också?
Tack för trevliga bilder! Arriva verkar tillämpa bl a 88xx-serien på vikariebussar et c. Även många av de ersättningsbussarna som helt var dedikerade för Roslagsbanan för några år sedan hade inv.nr. i denna serie.
Trevligt, jag såg alla fyra i Helsingborg i förra veckan. Jag har bara hört om fyra bussar men överlåter åt annan att svara på..
De borde i alla fall vara ovanligt fräscha för sin ålder, 10 år och bara drygt 10 000 mil.
Är det inte fd MTR's/Westins bussar som gick som ersättningsbussar för tunnelbanan ett tag?
Citat från: buskörare skrivet 07 september 2019, 04:46:50 AM
Är det inte fd MTR's/Westins bussar som gick som ersättningsbussar för tunnelbanan ett tag?
Jo.
//Peter
Citat från: Tommy E skrivet 06 september 2019, 20:50:28 PM
De borde i alla fall vara ovanligt fräscha för sin ålder, 10 år och bara drygt 10 000 mil.
Det är de också. Pigga i motor och växellåda, dock är dörrarna kassa då luften tar slut titt som tätt.