Bilder från västra Stockholm

Startat av Mikael T Nilsson, 22 juni 2007, 15:26:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep från västra Stockholm. Först Veolia Transport 4878 på "industrilinje" 156 vid Näckrosen den 21 juni, sista trafik dag för 156:an innan sommaruppehållet. Notera att bussen inte har skoltrafikskyltar. Har för mig att de flesta av Veolia Råstas vagnar fick skolskyltar monterade för något år sedan.



En annan av Veolia Råstas vagnar, nr 3903, som just har lämnat Kista centrum på "industrilinje" 155. Busslink numrerade nyligen om bl a vagn 3903-3904 på Lidingö. Anledningen till detta kanske är att Veolia 3903 ska gå över till Busslink i höst då entreprenörskapet på SL-trafiken som utgår från Råsta övergår från Veolia till Busslink.



Veolia Råstas bussar är märkta Connex men ibland ser man skyltningen "Veolia" när bussarna inte går i trafik.



Veolia 2788 på "industrilinje" 155 i Kista. En av många Scania CN94/OmniLink som omplacerades från Kallhäll till Råsta förra sommaren/tidiga hösten.



Busslink 4447 på linje 627, som strax ankommer Kista centrum. 4447 levererades ursprungligen till Busslink Botkyrka men omplacerades snart till Söderort. Från Söderort flyttade den till Täby förra året samtidigt som 4441-4446 och 4448-4450. Vagnarna 4441-4450 skiljer sig från de Volvo B10BLE som Täby hade sedan tidigare (4433-4436), genom att de har knappar för dörröppning vid utgångsdörrarna så att passagerarna själva måste sköta dörröppningen, precis som med vissa innerstadsbussar.



En röd Volvo B9S på blåbusslinje 178. Ibland förekommer B9S på linje 178, ibland på halva linjesträckningen med bussbyte till blåbuss vid Kista C eller Mörby stn. 6337 tillhör den senast levererade serien B9S till Täby.



Swebus 4442 på högtrafiklinje 518 i Kista. Vagn 4442 tillhör Swebus Kallhälls särlingar och är väl den enda ledbussen av typen Volvo / Säffle new look.



Swebus 4949 på högtrafiklinje 537 vid Kista centrum. 4949 tillhör Swebus Märstas särlingar. Enligt mina anteckningar finns bara två bussar av denna typ i Märsta och den andra är 5037. Både 4949 och 5037 har enligt anteckningarna tidigare varit placerade i Björknäs. 5037 har även varit stationerad på Mälaröarna.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Patrik

Vi har 4762 också, men den kanske inte är precis likadan?

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 22 juni 2007, 15:53:08 PM
Vi har 4762 också, men den kanske inte är precis likadan?

Och 4590?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Mikael T Nilsson

Citat från: Patrik skrivet 22 juni 2007, 17:54:48 PM
Stämmer också!

Tack för kompletteringarna! 4590 är enligt mina anteckningar en Värmlandsvagn. Kände inte till att den finns i Stockholm. Systervagnen till 4762, vagn 4761 finns i Kallhäll.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Den har funnits här minst 1 ½ år Micke.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Här var den bara någon vecka gammal i Väsby:

Bussmicke

Ahh, det var inte den gången vi missade varann?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 23 juni 2007, 18:04:56 PM
Ahh, det var inte den gången vi missade varann?

Den dagen du tog din bild ja!

Mikael T Nilsson

Citat från: Patrik skrivet 23 juni 2007, 18:04:09 PM
Här var den bara någon vecka gammal i Väsby:


Tack Micke och Patrik för era bilder på 4590. Har helt missat att den i SL-trafiken.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Kjell Skog

Var kommer denna vagn ursprungligen ifrån?

mvh kjelle

Staffan Sävenfjord

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)