Äntligen är det på väg ner.....

Startat av MartinMartin, 05 december 2011, 22:09:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin


Bussmicke

Äntligen? Är du galen? ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Instämmer! Äntligen lite vitt på marken! ;D

/Peter

Robert T

Ja det blir spännande att se om jag får nytta av min nyrenoverade snöslunga.

JDS

Alltså, nu bor ju jag flera meter bort från Karlbergs station och jag orkar inte gå dit och kolla, men här hos mig är det inget vitt på backen just nu iaf...  ;D

MartinMartin

Citat från: JDS skrivet 06 december 2011, 01:26:04 AM
Alltså, nu bor ju jag flera meter bort från Karlbergs station och jag orkar inte gå dit och kolla, men här hos mig är det inget vitt på backen just nu iaf...  ;D

Nej, får väl vänta ett tag till för när Jag körde 42:an 0040 så var det bara råttorna runt pressbyrån som var där, snön hade kanske tagit tåget nån annan stans  ;)

the0fiskis

det snöade här med men det verkar inte vara kvar på marken   :-[

Stefan Lindberg

Jag har redan åkt på tvären med lastbilen och kan meddela att det var inte något jag längtat efter.
För oss som jobbar ute i verkligheten kan vintern vara ett h*****e så jag är glad för var dag det är barmark ...

Tommy H

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 07 december 2011, 18:50:00 PM
Jag har redan åkt på tvären med lastbilen och kan meddela att det var inte något jag längtat efter.
För oss som jobbar ute i verkligheten kan vintern vara ett h*****e så jag är glad för var dag det är barmark ...

Mm, snö är inget man längtar efter...  :(
Minns fortfarande för drygt tio år sedan när jag körde lastbil och nästan blev omkörd av mitt eget släp. I en svag högerböj stack släpet först iväg i 90-graders vinkel rakt ut åt vänster och sedan returkast ner i diket på högersidan. Hade jag inte haft sinnesnärvaro att fortsätta gasa hade säkert hela bilen dragits ner i diket, nu hände som tur var ingenting förutom några nerplöjda reflexstolpar...
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

Peter C

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 07 december 2011, 18:50:00 PM
Jag har redan åkt på tvären med lastbilen och kan meddela att det var inte något jag längtat efter.
För oss som jobbar ute i verkligheten kan vintern vara ett h*****e så jag är glad för var dag det är barmark ...

Håller med där, Jönköping-Ulricehamn (Rv40) har varit ett h-lvete två nätter i rad! Snöat så in i -----! Igår natt kunde jag köra max 60 med lastbilen, man såg inte vägen, bara snö rätt in i vindrutan.... Gött man e ledig en vecka nu...

Drängen

Har sen förra fredan haft på kedjorna 3 ggr. Men mest för att ta mig upp till lossninsplatsen. Å imorrn blir det nog 4:e gång, då jag ska till Snåsa å leverera.