Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

På Orust har väl Bergkvarabuss trafik i flera år till..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

mittlinje

Bergkvarabuss har avtal t o m juni 2020 med möjlig förlängning +2 (2022)! Du har ju redan fått svar på detta via privat meddelande (men kanske få det konfirmerat här). Detta gäller skollinjetrafik samt närbusstrafik.

Nuvarande linjetrafik på Orust upphandlas t o m juni 2023, upphandlingssvar prel slutet av augusti 2014. Troligen förlängs Bergkvarabuss`nuvarande skolavtal med ett år till detta datum (2023, ifall man är nöjd med trafiken).  Detta för att få ett gemensamt slutdatum för skol- och linjetrafik t o m 2023 och då kunna göra en gemensam upphandling för kombinationen skol/linje????  Det finns alltså två avtal på Orust - ett som berör skol- och närbusstrafik och ett som berör linjetrafik. Ett går ut 2020 + 2  samt ett 2023.

Bussmicke

Skrev så där i fall andra undrade

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: mittlinje skrivet 05 juli 2014, 16:43:45 PM
Bergkvarabuss har avtal t o m juni 2020 med möjlig förlängning +2 (2022)! Du har ju redan fått svar på detta via privat meddelande (men kanske få det konfirmerat här). Detta gäller skollinjetrafik samt närbusstrafik.

Nuvarande linjetrafik på Orust upphandlas t o m juni 2023, upphandlingssvar prel slutet av augusti 2014. Troligen förlängs Bergkvarabuss`nuvarande skolavtal med ett år till detta datum (2023, ifall man är nöjd med trafiken).  Detta för att få ett gemensamt slutdatum för skol- och linjetrafik t o m 2023 och då kunna göra en gemensam upphandling för kombinationen skol/linje????  Det finns alltså två avtal på Orust - ett som berör skol- och närbusstrafik och ett som berör linjetrafik. Ett går ut 2020 + 2  samt ett 2023.

Om avtalet säger att förlängning är möjligt i max två år så kan man inte sedan förlänga ytterligare ett, det blir brott mot upphandlingslagen. Detta oavsett om man är nöjd eller ej eller om man vill slå ihop avtal.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

1896

Kalmar län kommer att upphandlas, vilket inte finns med på Svensk kollektivtrafiks sida, med start Juni -15, presentation av antagna entreprenörer i Juni -16 och trafikstart Augusti -17.  :)

Bussmicke

Lång framförhållning.  1 år mellan varje steg

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Knallhatt

Citat från: Walter skrivet 05 juli 2014, 18:53:18 PM
Om avtalet säger att förlängning är möjligt i max två år så kan man inte sedan förlänga ytterligare ett, det blir brott mot upphandlingslagen. Detta oavsett om man är nöjd eller ej eller om man vill slå ihop avtal.

Om avtalet på ordinarietrafiken säger x år plus 1+1 i option så kan man alltid välja att inte utnyttja sista optionsåret för att samordna avtalen på det sättet.

Walter

Citat från: Knallhatt skrivet 20 juli 2014, 10:18:36 AM
Om avtalet på ordinarietrafiken säger x år plus 1+1 i option så kan man alltid välja att inte utnyttja sista optionsåret för att samordna avtalen på det sättet.

Jag uppfattade ditt inlägg som att båda optionsåren redan var utlösta.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

1896

När ska Norrlandskusten upphandlas nästa gång ?  ???

Lars-Håkan_E

Citat från: Kung Vasa skrivet 30 juli 2014, 20:31:36 PM
När ska Norrlandskusten upphandlas nästa gång ?  ???

Norra eller södra?

Veolia eller Ceris

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

1896

Citat från: Jacob med C skrivet 30 juli 2014, 22:13:21 PM
Kolla denna tråd. http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,34836.msg255344.html#msg255344

Det var Veolias trafik jag tänkte på, enligt länken gäller avtalet i 5 år, eftersom tråden är skriven i April -10 antar jag att avtalet trädde i kraft -11, vilket borde innebära att en ny upphandling är nära förestående, då trafikstart för ett nytt avtal borde vara -16 ?  ???  Eller fanns det options år ?  ???

Jan

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 30 juli 2014, 21:25:13 PM
Norra eller södra?

Veolia eller Ceris
Har för mig att Norrlandskusten idag är Luleå-Umeå. Linje 10 hör inte till Norrlandskusten längre.
I branschen 37 år

Greger Larsson

Citat från: Kung Vasa skrivet 31 juli 2014, 17:08:18 PM
Det var Veolias trafik jag tänkte på, enligt länken gäller avtalet i 5 år, eftersom tråden är skriven i April -10 antar jag att avtalet trädde i kraft -11, vilket borde innebära att en ny upphandling är nära förestående, då trafikstart för ett nytt avtal borde vara -16 ?  ???  Eller fanns det options år ?  ???

Det är 5+3 år med trafikstart dec -10. Således ingen upphandling de närmaste åren.
Vad gäller söder om Umeå, dvs linje 10 som Ceris kör så kommer den linjen försvinna i sin nuvarande form. Om det blir redan i december eller något år framåt tror jag inte är klart ännu.

Bussmicke

Linje 10,  står ju Norrlandskusten på den.  Varför ska den försvinna?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.