Med en "Ost"till "Saltet"...

Startat av Ulf Berlin, 10 juni 2010, 15:54:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...ty GS 506 har ankommit Saltholmen från V:a Frölunda på eftermiddagen 12 maj i år./Ulf

Dessa vagnar får tydligen leva ett tag till med tanke på omlackeringen?
Jonas G kanske vet mera om detta?

Brollan

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 juni 2010, 15:54:55 PM
...ty GS 506 har ankommit Saltholmen från V:a Frölunda på eftermiddagen 12 maj i år./Ulf
Dessa vagnar får tydligen leva ett tag till med tanke på omlackeringen?
Jonas G kanske vet mera om detta?

Nej, det är knappast troligt, samtliga Den Oudsten, korta som långa ligger ute till försäljning, så det är bara 9 dagar kvar i trafik för dessa slitvargar.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mats B skrivet 10 juni 2010, 17:05:05 PM
Nej, det är knappast troligt, samtliga Den Oudsten, korta som långa ligger ute till försäljning, så det är bara 9 dagar kvar i trafik för dessa slitvargar.

Därmed torde väl den Oudstens dagar som buss i linjetrafik i Sverige vara till ända. Jag kan inte tänka mig att något bussbolag köper dessa utan det blir väl en skrotfirma. Eller möjligen exportfirma.

den Oudsten gick i konkurs något år efter affären med GS. Så det är svårt att få tag i reservdelar till dem. GS lyckades få fram ett lager av sådana men det lär väl inte vara så mycket kvar av detta. Säkert är de villiga att sälja reservdelslagret också men det är ju bara möjligt om alla kvarvarande "ostar" säljs till en enda kund.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussfanatikern

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 juni 2010, 15:54:55 PM
...ty GS 506 har ankommit Saltholmen från V:a Frölunda på eftermiddagen 12 maj i år./Ulf

Dessa vagnar får tydligen leva ett tag till med tanke på omlackeringen?
Jonas G kanske vet mera om detta?

Bussarna 501-515 målades om till blått bara för att kunna användas i stadstrafiken i Göteborg då Västtrafik krävde denna färgsättning för ändamålet. Även bussarna 536 och 540 har blivit ommålade men dom rullar ändå mestadels i Mölndalstrafiken.

Rikard

Citat från: Bussfanatikern skrivet 11 juni 2010, 02:33:07 AM
Bussarna 501-515 målades om till blått bara för att kunna användas i stadstrafiken i Göteborg då Västtrafik krävde denna färgsättning för ändamålet. Även bussarna 536 och 540 har blivit ommålade men dom rullar ändå mestadels i Mölndalstrafiken.

Liksom 532 också omlackerad och rullar i Mölndal
bara drygt en vecka kvar nu.
Rikard.

Stefan K

Kanske ett passande namn i sammanhanget;
"Den Oudsten" betyder uppenbarligen "Den äldste"

Bussfanatikern

Citat från: Rikard skrivet 11 juni 2010, 12:51:29 PM
Liksom 532 också omlackerad och rullar i Mölndal
bara drygt en vecka kvar nu.
Rikard.

Jasså 532:an också! Typiskt att man skulle glömma bort den då.