Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.

Professorn

320 Tranemo - Svenljunga - Kinna vad händer med den? Försvinner?

Professorn


S Svensson

Citat från: Professorn skrivet 09 mars 2019, 11:01:21 AM
320 Tranemo - Svenljunga - Kinna vad händer med den? Försvinner?

Körs av Flexbuss även om Nettbuss  har avtal och så¨kör Nettbuss/27 Kinna några turer.
Jag vet inte för närvarande hur linjen skall köras år 2021.

Enligt artikel i Borås Tidning 9 mars så var det 8 företag som lämnade anbud. Jag kan tänka mig Buss i Väst AB; Bergkvara; Nobina; Sandarna   ;Nettbuss; Transdev; Detta blir några  företag.Men vilket är  resterande  företag? Arriva, Keolis eller kanske Söne ?

Ingemar

Citat från: S Svensson skrivet 09 mars 2019, 19:12:06 PM
Körs av Flexbuss även om Nettbuss  har avtal och så¨kör Nettbuss/27 Kinna några turer.
Jag vet inte för närvarande hur linjen skall köras år 2021.

Enligt artikel i Borås Tidning 9 mars så var det 8 företag som lämnade anbud. Jag kan tänka mig Buss i Väst AB; Bergkvara; Nobina; Sandarna   ;Nettbuss; Transdev; Detta blir några  företag.Men vilket är  resterande  företag? Arriva, Keolis eller kanske Söne ?
Tror inte Söne, med tanke på att det numer är samma som Sandarna. De har räknat ihop på avtalen sen de lämnade Bivab.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Magnus

Hur många bussar ingår i TÅ Öckerö? Jag läste att det bland annat skulle vara 4st el-bussar i det paketet.

HY02

Citat från: Magnus skrivet 10 mars 2019, 11:32:00 AM
Hur många bussar ingår i TÅ Öckerö? Jag läste att det bland annat skulle vara 4st el-bussar i det paketet.

För TÅ Öckerö, 14st.
Skulle kunna tänka mig 4st el-bussar samt 10 expressbussar.

Jonas Gustafsson

Linje 294 på Björkö verkar saknas?
Sedan undrar jag varför det anges som Sandarna Transport AB enbart, har inte Sandarna och Söne sökt gemensamt anbud som Connect Buss?
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

vt_koll

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 10 mars 2019, 15:21:09 PM
Linje 294 på Björkö verkar saknas?
Sedan undrar jag varför det anges som Sandarna Transport AB enbart, har inte Sandarna och Söne sökt gemensamt anbud som Connect Buss?
//Jonas

Linje 294 heter linje 2 i upphandlingen och går kvar ute på Björkö.

vt_koll

Citat från: Professorn skrivet 09 mars 2019, 11:01:21 AM
320 Tranemo - Svenljunga - Kinna vad händer med den? Försvinner?

Linje 320 upphandlades i Tranemo/Svenljunga-paketet.

yngrot

Att Sandarna la bud och vann känns lite otippat.. att Nobina fick mycket däremot inte förvånande.. Däremot hur olika linjer är hopkopplade i paketen förvånar lite
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Lasse i Bdn

Citat från: Lasse i Bdn skrivet 31 oktober 2018, 16:52:10 PM
Nya upphandlingar i Norrbotten

https://ltnbd.se/anbud-linjetrafik-oktober-2018/

Vet någon hur det har gått med dessa upphandlingar, jag har inte sett något resultat om det. Kanske är det inte klart än.

JH

Citat från: Lasse i Bdn skrivet 11 mars 2019, 11:04:36 AMVet någon hur det har gått med dessa upphandlingar, jag har inte sett något resultat om det. Kanske är det inte klart än.
Centrala Buss på det mesta (allt?). Hörvalls fortsätter köra 52 Kiruna-Gällivare. Patrik har hela listan.

Lulebussen

Enligt Länstrafiken Västerbotten har Centrala buss Norrbotten vunnit linje 45, Gällivare-Östersund, och Busspoolen Västerbotten har vunnit linje 14, Vilhelmina-Umeå, och linje 63, Dorotea-Umeå.

Anders N

 Jag kanske läser slarvigt? Men jag ser ingenstans hur länge 45:ans kontrakt gäller? Är det någon som vet?