Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2014, 01:37:45 AM
Linje 10,  står ju Norrlandskusten på den.  Varför ska den försvinna?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Tåg + lokalbussar tar över

Bussmicke

Gles trafik blir ännu glesare?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2014, 09:51:58 AM
Gles trafik blir ännu glesare?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Inte alls, tågtrafiken har ju utökats i flera omgångar. Snart är det väl timmestrafik mellan Ö-vik och Umeå..
Linje 11 har också utökats, däremot har 10:an spelat ut sin roll som interregional linje.

Värmdötrafikant

Vinnande anbud i upphandlingen för Södertörn (Handen, Nynäshamn, Tyresö) E23 meddelas den 4/11


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bussmicke

Jag hoppas på oförändrat på Södertörn

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 17 oktober 2014, 09:40:48 AM
Jag hoppas på oförändrat på Södertörn

Vilket skulle innebära operatörsbyte i Tyresö.

Hur många tror på chansen att en fjärde operatör kan ta sig in?

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 17 oktober 2014, 09:40:48 AM
Jag hoppas på oförändrat på Södertörn

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Hur menar du? =) - kommande område delas ju mellan Keolis/Nobina nu... - Keolis i all ära, men själv hoppas jag Nobina tar hem hela rasket här den här gången - Nynäshamn/Ösmo har vart så eftersatt med nya bussar i många år.

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 17 oktober 2014, 12:16:52 PM
Vilket skulle innebära operatörsbyte i Tyresö.

Det sa jag inte

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 17 oktober 2014, 16:06:50 PM
Hur menar du? =) - kommande område delas ju mellan Keolis/Nobina nu... - Keolis i all ära, men själv hoppas jag Nobina tar hem hela rasket här den här gången - Nynäshamn/Ösmo har vart så eftersatt med nya bussar i många år.
Vinner Keolis lär man vara Bringad att köpa nytt.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 17 oktober 2014, 16:06:50 PM
Hur menar du? =) - kommande område delas ju mellan Keolis/Nobina nu... - Keolis i all ära, men själv hoppas jag Nobina tar hem hela rasket här den här gången - Nynäshamn/Ösmo har vart så eftersatt med nya bussar i många år.

Ja, för det blev ju bara nytt och fint i Roslagen efter senaste operatörsbytet? Jämfört med Uppsala län där behållning av samma operatör ledde till i stort sett bara nya fordon.

Nej, nya bussar eller ej beror inte på byte av operatör, utan mestadels på vad för krav huvudmannen ställer.

Fredrik Gelin

Med de krav som SL ställer på operatören i E23 (Södertörn + Tyresö) lär det utöver övertagandebussarna bli så gott som uteslutande nya bussar oavsett vem som vinner avtalet.
Det blir svårt att flytta in gamla bussar i det här avtalet så som man gjorde i E19 och E20 eftersom miljökraven är mycket tuffare än i tidigare upphandlingar.
Om Keolis eller Nobina vinner blir det till att flytta bort en hel del bussar eftersom de inte kommer att klara utsläppskraven som om jag minns rätt var åtminstone Euro4.
//Fredrik

tågluffaren

Citat från: Värmdötrafikant skrivet 13 oktober 2014, 16:58:05 PM
Vinnande anbud i upphandlingen för Södertörn (Handen, Nynäshamn, Tyresö) E23 meddelas den 4/11


Sent from my iPhone using Tapatalk

Idag alltså? Någon tidpunkt fastsälld?

CW66

14 till 16.30 är mötet

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk


Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Lars-Håkan_E

Ja utgången blir offentlig under eftermiddagen, dock har både tillträdande och frånträdande operatör fått information om det hela under gårdagen.