Nyliga inlägg

Sidor: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
Busstrafik / SV: Ny slutstation i Vaxholm?
« Senaste inlägg av Bussmicke skrivet Idag kl. 11:09:03 »
Fungerat att köra till Söderhamnsplan alltså.
12
Busstrafik / Statistik
« Senaste inlägg av marc224 skrivet 27 november 2021, 20:39:14 PM »
Hej, jag heter Marc och jag skulle vilja fråga dig om min statistik.

Jag talar om busshållplatsmeddelanden från 1980- och 1990-talen.

Min fråga: Under denna tid, meddelade busschaufförerna alltid hållplatserna utan att bli tillfrågade?
över mikrofonen?

I vilka städer reste du då?

När var det?

Reste du regelbundet med olika busslinjer?

Jag ser fram emot dina meddelanden.

Med vänliga hälsningar Marc

13
« Senaste inlägg av Ersa skrivet 27 november 2021, 18:28:24 PM »
Fungerat i alla år? I Vaxholm?
Det har väl varit gott om problem i många år med det mesta som har med busstrafik, och även en hel del övrig trafik (dvs ej SL) att göra i den byn.
14
Busstrafik / SV: SL Access på väg att fasas ut
« Senaste inlägg av Ersa skrivet 27 november 2021, 18:23:04 PM »
Någon gång under 2023 försvinner alla kortläsare för de blåa korten. Därefter kan korten säkerligen bytas in mot ett grönt på något enstaka SL-center under en tid.
15
Busstrafik / SV: Passagerarinformation
« Senaste inlägg av F.Å skrivet 27 november 2021, 12:57:48 PM »
På Råsta installerades med start sommaren 2001(?) ett system som styrdes från Thoreb c-90 med invändig skylt från Mobitec. Styrde yttre skyltning och invändig hållplatsinformation, både akustisk och visuell. Till en början fanns i vissa vagnar bara utrop men alla försågs vartefter med skyltar.
16
Busstrafik / SV: Passagerarinformation
« Senaste inlägg av Fredrik Gelin skrivet 27 november 2021, 10:19:38 AM »
Jag körde i samma område som Ola och ropade också ut hållplatser,  men även bytesmöjligheter vid hållplatserna längs vägen vilket jag upplevde var uppskattat.

Detta görs inte med dagens automatiserade utrop, där anges ofta bara generella bytesmöjligheter vid större knutpunkter.

Det var dock inte alla förare som ropade ut hållplatser, så det hände att passagerare bad mig att ropa ut hållplatsen de skulle kliva av vid.
Ibland ledde det till att passagerare då vid enstaka tillfällen nästan klev av vid fel hållplats eftersom jag ropade ut alla hållplatser.

Jag har ett minne av att det förekom digitala skyltar med och utan automatiska utrop i vissa av Råstas bussar runt millennieskiftet.

Buss-PCn kom väl 2005-2006 någonstans och först då blev det automatiska utrop och automatisk skyltning som standard i SL-trafiken.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

17
« Senaste inlägg av buskörare skrivet 27 november 2021, 09:27:00 AM »
10 av 10. Vändplanen är kanon, vägen dit är jättebucklig vilket är lite jobbigt men vändplanen är i bra storlek. Nästan bättre än Söderhamnsplan, faktiskt.
18
« Senaste inlägg av Bussmicke skrivet 27 november 2021, 09:16:04 AM »
Får vi en recension av nya vändplanen?   :)
19
« Senaste inlägg av buskörare skrivet 27 november 2021, 04:00:35 AM »
Det har sen länge varit planerat för att göra om kajen hela vägen runt, då den är i dåligt skick. Nu visade det sig att det var värre än man trodde, nästan inget bärlager kvar under asfalten på vissa ställen. Så det blev tvärstopp helt enkelt.
20
« Senaste inlägg av Fredde skrivet 27 november 2021, 00:56:09 AM »
I början av november stängdes gatan vid gästhamnen av akut eftersom området visat sig vara underminerat.

https://www.vaxholm.se/flernyheter/nyhetsarkiv/informationkringavsparrningivasterhamnen.5.77ad380b17d5b40895c3f3c.html
Sidor: 1 [2] 3 4 5 ... 10