Dålig information när busshållplatserna i Tensta flyttats

Startat av Maven, 22 november 2021, 10:29:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Maven

Förvirrande störningsinformation brukar ju vara ett återkommande ämne i detta forum.
Positivt att det i alla fall finns lokalmedia som tar sig tid att följa upp och ifrågasätta:
https://www.nyhetsbyranjarva.se/dalig-information-nar-busshallplatserna-i-tensta-flyttats/


Som en jämförelse tycker jag att Mitti-tidningarna driver en i grunden värdefull lokaljournalistik, men i liknande frågor nöjer de sig alltför ofta med att bara citera SL:s uttalanden.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

igel

Samma sak är det om man söker en resa från Söderhamnsplan i Vaxholm, även fast hållplatsen har varit indragen länge.
  Däremot om man går in på "Störningar", "600-699" och sedan väljer "670" eller "688" så får man veta att hållplatsen är indragen. Samma sak är det visst med 179an, där är i alla fall störningen begåvad med en varningstriangel.

Så frågan är om det är SL eller entreprenören som inte har gjort sitt jobb. Att få störningsinformationen i appen borde man definitivt klara av, annars är den ju inte mer värd en en ficktidtabell. 

Fredde

Åtminstone tidigare (för 3 år sedan) var det SL som la in det som visas på förstasidan och artiklar, medan entreprenören lägger in övrig störningsinformation.
Om något kring detta har ändrats på senare tid ska jag dock vara osagt.