Varför så många bussar utanför Sheraton i Sthlm ikväll?

Startat av Danne B., 06 december 2008, 18:58:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Passerade bussfickan vid Stadshuset ikväll vid 1630-tiden och där stod 7 st gröna (Länstrafiken) bussar och utanför Sheraton var det fullt kaos med ytterligare 5-6 bussar och MÄNGDER med väntande resenärer...

Så min fråga är... Varför? :)

//Danne

Niclas Wennerlid

Jag vet att Busslink hade flertalet abonneringar från Nyköping upp till Stockholm idag men om det var dessa som stod utanför Sheraton vet jag inte, det är väl sannolikt dock.

//Niclas

Danne B.

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 06 december 2008, 20:37:29 PM
Jag vet att Busslink hade flertalet abonneringar från Nyköping upp till Stockholm idag men om det var dessa som stod utanför Sheraton vet jag inte, det är väl sannolikt dock.

//Niclas

Det stämmer nog... Men varför stod dom där tro?

//Danne

Danne B.

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 08 december 2008, 11:00:09 AM
Ja, vad kan försigå i ett hotell tro....folk kan bo över helgen för nån sammanslutning, en fest, en middag, eller en konferens - eller vara på konferens på densamma.

Så Danne...det finns många anledningar.

Men alla gånger så är det inte shoppingresenärer som hämtas vid en hotellentré

Nähää...? Är det sant? :o Jag som tyckte det var lite ovanligt med 5-6 turistbussar samt 7 st gröna länstrafiksbussar (Östergötland?) samt ett par hundra väntande resenärer utanför hotellet... Nu vet jag bättre! Jag borde förstås frågat dig först... Ber om ursäkt! ::)

//Danne

Danne B.

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 08 december 2008, 11:45:49 AM
Nix..men kanske tänkt först o skrivit sen - vilket du ju gjorde i det här messet  ;D

Tack för den... Ledsen att jag inte är lika perfekt som du...

Jag tror du från börja missade min egentliga fråga... Varför stod dom där? Det uppenbara och självklara svaret är förstås att det var för att hämta dom resenärer som stod och väntade, och det förstår (nästan?) vem som helst att frågan ej avsåg!

Frågan avsåg förstås orsaken till att så många människor väntade på så många bussar på samma ställe vid den aktuella tidpunkten...! Dvs handlade det om någon form av evakuering, tågersättning, annat...?! Det går nämligen in ganska mycket människor i drygt 10 bussar varav 2-3 är ledvagnar! Frågan är om ens Sheraton kan ta emot så pass många människor?

//Danne

Johan Hansson

Kan de ha med Nobelpriset att göra?
Det är på onsdag som Nobeldagen och priserna skall delas ut i stockholms stadsbuss
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Björn Forslund

Den som vet vad körningen hade för syfte får gärna skriva det. Men inget allmänt käbbel tack!
Ovidkommande inlägg har rensats bort.

/Björn