Allmänna bussforum > Busstrafik

Vad säger man.

(1/7) > >>

Janne Rickman:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=1096257&lid=puff_1096257&lpos=lasMer

/Janne

Clabbe:
Rent praktiskt, så är inte bussarna anpassade för det som monteras i.
På tex MB Sprinter mm monteras ett extra batteri numer, när den förses med lift.
Det görs inte på Nissan, det har vi märkt konsekvenserna av.

Dessutom gäller inte samma garantier på batterier när lift taxameter osv är monterade.

Janne Rickman:

--- Citat från: Janne Rickman skrivet 26 mars 2008, 20:21:55 PM ---http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=1096257&lid=puff_1096257&lpos=lasMer

/Janne

--- Slut citat ---

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=88882&a=1096417&lid=puff_1096257&lpos=extra_0

Niclas Wennerlid:
Tja, inte är det bra i alla fall men jag måste ta Dagge i försvar på en punkt.
Det tillkommer mer och mer elförbrukare i bussarna som tyvärr ger bussoperatörerna en massa problem. Buss-pc och övervakningskameror är bara två exempel på utrustning som gör att bussens elförbrukning ökar mångfalt.

På Busslink har vi märkt av ett ökat underhåll på batterierna i samband med denna ökade utrustning, även känsligheten för att stå med elförbrukare på med avstängd motor har ökat risken för batteritorsk ute på "byn"
Men givetvis måste man ju hitta andra lösningar än att stå på tomgång flera timmar för att lösa detta.

/Niclas

Clabbe:
Tja det var just detta som jag menade, men lite enkelt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion