Allmänna bussforum > Busstrafik

Nya EU-regler? Eller misstolkning av gamla?

(1/1)

Thomas Åkerblad:
Se länk:

http://www.telegraph.co.uk/global/main.jhtml?xml=/global/2008/03/26/noindex/nbus125.xml&CMP=EMC-expat2008

Mvh/Thomas Å

Jonas M. Bobjörk:

--- Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 mars 2008, 17:34:52 PM ---Ett försök att försöka komma runt EG direktivet om färdskrivare och vilo resp körtider, detta försökte sig dåvarande SL Buss AB på när det gällde Roslagslinjerna men efter en dom i högre instans som sade att det inte var tillåtet att dela linjerna i flera fick man krypa till korset.



--- Slut citat ---

Innebär detta att Roslagsbussarna har färdskrivare?

Jonas M. Bobjörk:
Mycket färdskrivarbladsskrivande om man byter fordon ofta. Men det kanske man inte gör där?

Busstobbe:

--- Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 29 mars 2008, 12:01:22 PM ---Mycket färdskrivarbladsskrivande om man byter fordon ofta. Men det kanske man inte gör där?

--- Slut citat ---
Varje blad kan användas till 3 fordon (kanske 4?), det finns fält på baksidan att fylla i vid byte, så det blir lite färre.


--- Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 mars 2008, 12:05:12 PM ---Det räcker ju inte att ha blad de gånger du kör en linje längre än 50 km, du ska kunna styrka allt jobb under 14 dagar bakåt, med blad.
--- Slut citat ---
Det är väl 28 dagar sedan 1 januari 2008?

Jonas M. Bobjörk:

--- Citat från: Busstobbe skrivet 29 mars 2008, 12:55:02 PM ---Varje blad kan användas till 3 fordon (kanske 4?), det finns fält på baksidan att fylla i vid byte, så det blir lite färre.
Det är väl 28 dagar sedan 1 januari 2008?

--- Slut citat ---

Ja, jag vet att det finns fält på baksidan (färdskrivaren var en av frågorna på uppkörningen).
Men eftersom man måste fylla i dessa då man byter så stämmer det jag skrev. Att det blir mycket färdskrivarbladsskrivande. Man skriver ju på färdskrivarbladet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion