Lite bussar från norra Västerbotten

Startat av Bussimons, 29 april 2020, 22:26:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussimons

Jag gör en provtråd här då jag inte delat så mycket foton här på bussnack då det blir mer instagram. Passar bra att gå genom det lite som en årskrönika nu då det är bestämt att skolan kommer va stängt ända fram till sommarlovet. Har sett några här som följer mig på Instagram ni kommer känna igen bilderna. Som sagt så är det första gången jag laddar upp såhär så när jag skriver det här vet jag inte hur bildkvaliteten blir. Tar det som en provgrej.


Första bussbilden jag tog var på skellefteå buss 337 på linje 28 från Malå till Lycksele. Just denna är stationerad i Malå.


Nästa bild blir på brorsan åt 337, nämnligen skellefteå buss 338 på linje 29 på väg hem till Sorsele från Skellefteå.


Skellefteå buss 348 som är den ordinarie bussen som ska gå på linje 29 står och får sitt godsrum lastat för att få vända tillbaka till inlandet. Även denna är likt 338 stationerad i Sorsele.


Vi kan inte glömma skellefteå buss 200 som dessutom är gammla silverexpressen. Den rullade tidigare mellan Skellefteå och Bodö i Norge på Silvervägen, därav namnet silverexpressen. Nu för tiden är den linjen nedlagt. Bussen finns kvar, har varit reservbuss i Skellefteå. Men nu är den omplacerad till Sorsele som reserv.


I höstas och julas hade 348 se ovan en problemfylld höst med strulande brandlarm. Tror jag fick höra att den stod på verkstad i 4 veckor i sträck om inte längre. Då fick vi åka några fina bussar. Här är en av skellefteå buss fina reservbussar. Nämnligen Skellefteå buss 376.


Skellefteå buss 384 var ännu en av de fina bussar som fick hoppa in för 348 på linje 29.


Bjuder även på en bild på norrlandskusten-linjen 27. Denna linje ingår i upphandlingspaketet för norrlandskusten men går till Malå i inlandet. Varför den ingår i norrlandskusten vet jag inte men finns säkert någon vettig förklaring till det.


För någon vecka sedan fick jag se något nytt, en av skellefteå buss nyaste bussar från i höstas. Dock en till ny grej, första gången jag fick se biogasbuss i Malå. Då vi nämnligen inte har någon biogas här. Men skulle tro den var bara på verkstad.



Skickat från min SM-A920F via Tapatalk


Bussimons

Ber om ursäkt linje 28 där jag skrivit malå Skelleftå menar såklart malå till Lycksele

Bussmicke

Tips. Egna inlägg kan man redigera och ändra i.. uppe till höger i ditt inlägg finns knappen för att ändra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussimons

Se där nu är det gjort. Tack för tipset. :)