Vem minns Clock? (reboot av följetongen)

Startat av Anders Noren, 09 mars 2016, 12:19:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Noren

I Bussnacks följetong "Vem minns Clock?" är det nu dags för en modern s.k. "reboot".

Krogkungen väcker liv i nedlagd kedja

WalleW

Citat från: Anders Noren skrivet 09 mars 2016, 12:19:10 PM
I Bussnacks följetong "Vem minns Clock?" är det nu dags för en modern s.k. "reboot".

Krogkungen väcker liv i nedlagd kedja
Jo, nog minns jag Clock !!!
När biografen Scala på Järnvägsgatan i Sundbyberg upphörde öppnade Clock en hamburger-restaurang där på 80-talet
(kanske redan i slutet av 70-talet ?).
Deras hamburgare var jätte-goda  ;D och framför allt inte lika torra och eländiga som de var hos McDonald´s på den tiden...

/   M v h   Walle

HJP

Citat från: Anders Noren skrivet 09 mars 2016, 12:19:10 PM
I Bussnacks följetong "Vem minns Clock?"....
****


Vid en ombyggnad på Stockhlm C, kom denna logga fram. Jag plåtade den över ett plank, 19 november 2010.

Nisse Bökelund

Hej.
Jo då jag minns Clock mycket väl.
Jag brukade beställa en BigMac ;D
Och på McDonald brukade jag beställa en BigClock ;D
En del förstod skämtet, men en del surnade till >:(

Hälsningar Nisse.

WalleW

Citat från: Nisse Bökelund skrivet 09 mars 2016, 16:57:26 PM
Hej.
Jo då jag minns Clock mycket väl.
Jag brukade beställa en BigMac ;D
Och på McDonald brukade jag beställa en BigClock ;D
En del förstod skämtet, men en del surnade till >:(
Hälsningar Nisse.

Ja, somliga har ju humor och andra inte  :)
Ungefär som när man härjade med att man fick klåda i handen av SAAB- eller Volvo-nycklar...

Jag får väl vässa hamburger-skämten lite till då; det måste ha varit retfullt till Max, om man säger...

/   M v h   Walle

Niklas Bygdestam

Citat från: HJP skrivet 09 mars 2016, 15:13:48 PM
****


Vid en ombyggnad på Stockhlm C, kom denna logga fram. Jag plåtade den över ett plank, 19 november 2010.


Jag kommer ihåg det där. Minns också att jag blev så besviken då det visade sig att det inte blev av.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Nog minns jag Clock. I Uppsala hade vi i många år en hamburgerbar som tillhörde Clock. Jag minns mycket väl att jag tyckte att en BigClock var mycket godare än BigMac. Jag saknar verkligen deras hamburgare. Efter en tid öppnade Clock en hamburgerbar till som låg vid den väg som på den tiden var E4:an. Det var en drive in. När Clock började läggas ned försvann hamburgerbaren inne i centrum fullständigt. Den som låg vid gamla E4:an finns kvar än idag. Men tyvärr tillhör den Max. Att Clock skulle återta den kan man nog glömma. Men de skulle kunna bygga en ny drive in i Uppsala, då givetvis vid dagens E4 och inte vid den gamla då.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Anders Noren

Citat från: HJP skrivet 09 mars 2016, 15:13:48 PM
****


Vid en ombyggnad på Stockhlm C, kom denna logga fram. Jag plåtade den över ett plank, 19 november 2010.

Jodå, det var jag som tipsade. :-)

Sök på Clock i Bussnacks sökmotor för tidigare trådar. Tyvärr låses gamla trådar automatiskt så man blir tvungen att starta en ny varje gång. Om jag inte minns fel så infördes låsningen efter att jag skrev i en befintlig tråd och blev åthutad för det av moderatorn, det betraktas tydligen som ett etikettsbrott här.

Lars-Håkan_E

Citat från: Anders Noren skrivet 10 mars 2016, 10:22:21 AM
Jodå, det var jag som tipsade. :-)

Sök på Clock i Bussnacks sökmotor för tidigare trådar. Tyvärr låses gamla trådar automatiskt så man blir tvungen att starta en ny varje gång. Om jag inte minns fel så infördes låsningen efter att jag skrev i en befintlig tråd och blev åthutad för det av moderatorn, det betraktas tydligen som ett etikettsbrott här.

Ibland är det ett otyg när trådar som är många år gamla lyfts upp och ibland kan det vara befogat att göra så.
Problemet är att nackdelarna oftast är större än fördelarna under förutsättning att spärren inte sätts för snålt tidsmässigt.

När jag ingick i admin gänget för ett antal år sedan var denna fråga uppe ett antal gånger.