Huvudmeny

Lägga in bilder?

Startat av 51an, 30 november 2011, 21:20:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

51an

Hej
Någon som vet hur man lägger in bilder?
51:an

bjorn_k

Sök i forat... T ex på ordet "bilduppladdning"!

Staffan Sävenfjord

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Lasse hsand

Tjena! Har frågat förut men i andra forum när jag lägger upp bilder och klickar på infoga bild. Så får jag upp ordet bläddra och hamnar automatiskt i datorns program eller vad det heter där jag har mina bilder. Men i detta forum hamnar jag ej där. Vad gör jag för fel?? Mvh Lars

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lasse hsand skrivet 01 december 2011, 19:10:17 PM
Tjena! Har frågat förut men i andra forum när jag lägger upp bilder och klickar på infoga bild. Så får jag upp ordet bläddra och hamnar automatiskt i datorns program eller vad det heter där jag har mina bilder. Men i detta forum hamnar jag ej där. Vad gör jag för fel?? Mvh Lars

Du gör inget fel. Det här forumet har ingen uppladdningsfunktion som många andra forum har.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

51an

Tack för alla tips och råd.Jag skall ta tag i detta efter helgen.Hälsningar Bengt-Åke(51an)

Corny

För några år sedan lyckades jag lägga ut bilder på bla Bussnack. Jag har bilder uppladdade på Photobucket.
När jag ville lägga ut en bild därifrån klickade jag på den så att den gick upp i full storlek. Skrev sedan ett inlägg, klickade på Bifoga bild, och markerade mellan hakarna som då kom. Därefter några väl valda knapptryckningar, och bilden hoppade in i inlägget. Nu är det tyvärr så att jag med stigande ålder har glömt vilka knapptryckningar jag gjorde. Är det någon som känner igen denna metod och kan tala om vilka knappar som bör användas?

Corny

Jacob

Det räcker att hålla musen över bilden, då kommer fyra stycken koder upp:

Email & IM

Direct link

HTML code

IMG code

Du klickar på IMG code, då kopieras koden automatiskt. Sedan är det bara att klistra in här på bussnack, du behöver INTE trycka på bildikonen, för photobucket har redan IMG-taggar i länken.

Hoppas du fick klarhet!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Corny

Tack för snabbt svar. Men lägger jag musen över bilden händer ingenting. Har Vindows Vista om det har någon betydelse i sammanhanget.

Corny

Lasse hsand

Det är bara att lägga sig. Man har för dålig kunskap i det här med datorer. ???/ Lars

Robert T

Citat från: Lasse hsand skrivet 03 december 2011, 19:06:13 PM
Det är bara att lägga sig. Man har för dålig kunskap i det här med datorer. ???/ Lars

Att lagra bilder på internet kostar pengar. Sedan om det finansieras med reklam, föreningens kassa eller din egen plånbok är bara olika alternativ. Kostar gör det på ett eller annat sätt.
Jag gissar att SvOf valt att inte bekosta detta åt de som använder forumet då många inte är medlemmar.
Alltså får du bekosta ett webhotell eller bilduppladdningssida själv. Det finns reklamfinansierade alternativ osv men dessa är mindre stabila och de kan radera dina bilder när de vill.

Alltså måste du fundera vad du vill ha för tjänst.

Lasse hsand

Vad jag menar handlar inte om pengar. Utan min kunskap om datorer och kunskapen att använda datorn till bliduppladdning. Men skam den som ger sig. Jag forsätter att titta på andras bilder till jag förstår mig på detta . Så ska ni få se lite bilder på gamla bussar från Västernorrland. Mvh Lars

the0fiskis

#12
annars kan ja hjälpa till att få upp bilderna om du vill kan du mailja bilderna till mig så lägger ja upp dem på min "data bas"
som i sin tur kan posta här

Robert T

Citat från: Lasse hsand skrivet 03 december 2011, 21:44:46 PM
Vad jag menar handlar inte om pengar. Utan min kunskap om datorer och kunskapen att använda datorn till bliduppladdning. Men skam den som ger sig. Jag forsätter att titta på andras bilder till jag förstår mig på detta . Så ska ni få se lite bilder på gamla bussar från Västernorrland. Mvh Lars

Testa google.se i stället och sök dig till informationen. Det är lättare än du tror att få upp dina bilder på internet!

Lasse hsand

Citat från: the0fiskis skrivet 03 december 2011, 23:01:36 PM
annars kan ja hjälpa till att få upp bilderna om du vill kan du mailja bilderna till mig så lägger ja upp dem på min "data bas"
som i sin tur kan posta här
Tackar så mycket för erbjudandet. Men jag ska nog lösa det här så småningom. Det blir väl snart snö och kallt och då upphör skruvningen utomhus av någon anledning ;). Mvh Lars