Omröstning kring behov av ett vägfordonsmodellforum?

Startat av admin, 01 november 2010, 12:08:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Behövs en ny ämnestavla för vägfordonsmodeller och motsvarande?

Ja
41 (42.3%)
Nej
34 (35.1%)
Bryr mig inte
22 (22.7%)

Antal personer som röstat: 94

Nico


Man får väl se vad som händer, Är visserligen själv positiv till en ny tavla då även jag samlar på modeller i olika former. Har själv runt 700 poster varav det mesta i 1:87, men även en del annat som t.ex. 1:43. Det är dock inte våra personliga preferenser som styr detta utan gemensamma beslut.

Annars är det som sagt inte något som skulle diktera vilken skala eller utseende det ska vara på modellerna på en eventuellt ny ämnestavla. Dvs. en sådan tavla skulle inte vara till för att konkurrera med de större modellforumen och dess indelningar i skalor eller typer utan vara allmänt hållen.

Än så länge är dock inget avgjort, detta då det i skrivande stund endast är 73 röster som lagts. Utslaget på det totala antalet medlemmar, som är 2542 st, så innebär det att inte ens 3 % av de röstberättigade brytt sig om att svara. Inget av alternativen har heller någon klar majoritet.

Omröstningen har nu varit uppe några dagar och får hänga klistrad ett tag till. Vi får sen se hur det utvecklas när det kanske gått en vecka, därefter får vi göra en utvärdering. I dagsläget så kan vi dock nog inte säga säkert huruvida det blir en ny tavla eller inte. Ang. nya moderatorer så är processen igång, men det är en annan sak.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

jocke

Citat från: Nico skrivet 04 november 2010, 11:11:28 AM
Man får väl se vad som händer, Är visserligen själv positiv till en ny tavla då även jag samlar på modeller i olika former. Har själv runt 700 poster varav det mesta i 1:87, men även en del annat som t.ex. 1:43. Det är dock inte våra personliga preferenser som styr detta utan gemensamma beslut.

Annars är det som sagt inte något som skulle diktera vilken skala eller utseende det ska vara på modellerna på en eventuellt ny ämnestavla. Dvs. en sådan tavla skulle inte vara till för att konkurrera med de större modellforumen och dess indelningar i skalor eller typer utan vara allmänt hållen.

Än så länge är dock inget avgjort, detta då det i skrivande stund endast är 73 röster som lagts. Utslaget på det totala antalet medlemmar, som är 2542 st, så innebär det att inte ens 3 % av de röstberättigade brytt sig om att svara. Inget av alternativen har heller någon klar majoritet.

Omröstningen har nu varit uppe några dagar och får hänga klistrad ett tag till. Vi får sen se hur det utvecklas när det kanske gått en vecka, därefter får vi göra en utvärdering. I dagsläget så kan vi dock nog inte säga säkert huruvida det blir en ny tavla eller inte. Ang. nya moderatorer så är processen igång, men det är en annan sak.


Fast om vi ska sammanräkna bryr mig inte med JA som Björn forslund sa i den tredje posten i denna tråd så har ju faktiskt Ja sidan en rätt stor majoritet gentemot nej-sidan iaf.

Men de är lite fel o säga att endast 73 av 2542 har röstat eftersom långt ifrån så många är aktiva dagligen. Man får nog lov o slå ut de mot ett snitt av användarna som dagligen är online för o få en rättvis insyn i hur många som faktiskt röstat i frågan.
Tex: Flest online idag: 101. Flest online någonsin: 296 (25 Augusti 2009, 22:15:33 )


Bra att hjulen börjar röra på sig iaf.  :-)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Nico


Visst kan man räkna detta på olika vis, min poäng var dock mest att det inte är så många av det totala antalet medlemmar som deltagit aktivt. Att enbart se till inloggade blir inte alltid helt rätt det heller då det nog finns ett visst antal som är medlemmar, men som inte alltid loggar in sig för att läsa och än mindre då för att skriva eller då rösta.

Själv loggar jag t.ex. aldrig in mig när jag är på jobbet även om jag ibland/vid tillfälle kan läsa vissa inlägg via maillänkar. Då jag aldrig är inloggad via min jobbdator så kommer jag då upp i egenskap av 'gäst' i statistiken. I övrigt kan medlemmar vara på resande fot osv. och det är inte heller säkert då att dessa loggar in sig utan bara nöjer sig med att just enbart läsa.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Rådeström

Intressant att se att mitt inlägg om frågan varför man överhuvud taget behöver en ny tavla där moderatorerna skall få ännu mer att göra när man har uppfattningen att det är en fritidssysselsättning som inte skall ta allt för mycket tid - togs bort bara.

Varför? Frågan är ju ganska relevant eller hur?

Bussföraren

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 06 november 2010, 10:17:48 AM
Intressant att se att mitt inlägg om frågan varför man överhuvud taget behöver en ny tavla där moderatorerna skall få ännu mer att göra när man har uppfattningen att det är en fritidssysselsättning som inte skall ta allt för mycket tid - togs bort bara.

Varför? Frågan är ju ganska relevant eller hur?

Kan det kanske vara för att admin tycker att dylika frågor ska skötas på annat sätt än via forumet? På samma sätt som dina synpunkter på Cancerfonden t.ex ;D

Ulf Rådeström

Citat från: Bussföraren skrivet 06 november 2010, 10:40:18 AM
Kan det kanske vara för att admin tycker att dylika frågor ska skötas på annat sätt än via forumet? På samma sätt som dina synpunkter på Cancerfonden t.ex ;D

Haha....du har en förmåga att leta upp mina åsikter och gå emot dom - undrar vad jag gjort dig tro  :)
Javisst är det skit att jag har en avvikande åsikt och vågar skriva ett kritiskt inlägg i den tråden va - inte alltid man kan hålla med strömmen  ;D

Bussföraren

Jag har fått den uppfattningen efter många år att du lite väl ofta letar ämnen att hugga in på för att få framföra just DIN åsikt, det kanske är fel men så känns det.

Ulf Rådeström

Citat från: Bussföraren skrivet 06 november 2010, 11:18:14 AM
Jag har fått den uppfattningen efter många år att du lite väl ofta letar ämnen att hugga in på för att få framföra just DIN åsikt, det kanske är fel men så känns det.

Kan så vara - men framför din personliga kritik till mig personligen och inte på forumet då är du snäll - det är väl så det skall gå till...eller?
Härmed är min personliga diskussion med dig både här och i andra trådar avslutade - använd PM i fortsättningen är du snäll ok?

Bussföraren

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 06 november 2010, 11:20:30 AM
Kan så vara - men framför din personliga kritik till mig personligen och inte på forumet då är du snäll - det är väl så det skall gå till...eller?
Härmed är min personliga diskussion med dig både här och i andra trådar avslutade - använd PM i fortsättningen är du snäll ok?

Vi kan ta det när vi träffas på jobbet tror jag ;)

Ulf Rådeström

Citat från: Bussföraren skrivet 06 november 2010, 11:23:13 AM
Vi kan ta det när vi träffas på jobbet tror jag ;)

Nej tack - där blandar jag inte in sådana här saker - där sköter jag mitt jobb...hoppas jag iaf  :)

jocke

1 vecka har gått?
Hur länge kommer omröstningen att vara?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

admin

Citat från: jocke skrivet 08 november 2010, 22:24:12 PM
1 vecka har gått?
Hur länge kommer omröstningen att vara?

Det är inte bestämt än. Men vi vill gärna ha fler röster. Vi meddelar minst 48 timmar innan omröstningen kommer att stängas. Men rösta gärna redan nu och vänta inte till sista stund.



admin


Man kan tyvärr inte säga att saken rönt någon större uppmärksamhet, vi har inte ens kommit upp i 100 lagda röster. Å andra sidan så kanske det är en tydlig fingervisning om var forumets fokus egentligen ligger.

Hur som helst så var det ändå dags att meddela att slutdatum satts och att det nu återstår lite drygt 48 timmar kvar att rösta på. Under kvällen den 14 november så avbryter vi nämligen omröstningen. De som känner för att lägga en röst, men som av olika skäl inte gjort det, har alltså fram till söndag kväll på sig.

admin


Då meddelas att omröstningen kommer att vara öppen fram till 21:00 ikväll så de som känner för att delta, men som inte har röstat än, har alltså lite drygt 1½ timme på sig.