Kunglighet åker Busslink

Startat av a32, 18 juni 2010, 19:44:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Drängen

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 juni 2010, 22:05:54 PM
För att bli Kunglig hovleverantör krävs att man vid upprepade tillfällen sålt något till en medlem av den kungliga familjen. Det räcker alltså inte med att man som i det här fallet effektuerar en beställning från hovförvaltningen, som det torde ha varit frågan om här. Dessutom gjordes antagligen beställningen hos SL som sedan anlitade Busslink som underleverantör.


Hehe, då var kanske kraven lägre förr. Finns en skröna om, (tror jag) V-Gustav, som vid nåt tillfälle blev rodd över en sjö av en odalman. Karln vägrade ta emot ersättning, så kungen frågade vad han jobbade med. -Affärsman, blev svaret. -Ja, men då köper jag nåt av er, så har ni min tillåtelse att kalla er Kungl. Hovleverantör. Vad handlar ni med?. -Skrot, blev svaret...

Fredde

Citat från: Jim skrivet 19 juni 2010, 10:27:27 AM
Vagnarna har lagats på plåtskador, tom minsta spricka i bakljusglaset så har det bytts. Vagnarna ser helt nya ut.

Så mycket att laga på bussar av årsmodell 2010?


Cero

Citat från: Fredde_J skrivet 20 juni 2010, 20:28:09 PM
Så mycket att laga på bussar av årsmodell 2010?



Söderorts vagnar, vilka tydligen var 3704, 3705 och 3710, är årsmodell 2006. Visserligen ser de fortfarande förvånansvärt fräscha ut för att vara fyra år gamla SL-bussar men en och annan skavank finns naturligtvis (eller kanske fanns på just dessa tre ;)). 3710 hade för övrigt återvänt till vardagen på 173:an idag söndag och såg ut att vara i prima skick efter veckans festligheter.

sukkeri

Citat från: Drängen skrivet 20 juni 2010, 19:47:30 PM
Hehe, då var kanske kraven lägre förr. Finns en skröna om, (tror jag) V-Gustav, som vid nåt tillfälle blev rodd över en sjö av en odalman. Karln vägrade ta emot ersättning, så kungen frågade vad han jobbade med. -Affärsman, blev svaret. -Ja, men då köper jag nåt av er, så har ni min tillåtelse att kalla er Kungl. Hovleverantör. Vad handlar ni med?. -Skrot, blev svaret...

Kanske odalsmannens ättlingar levererade bussarna?! ;)