Huvudmeny

F.d. Keolis 607x

Startat av virtual1, 06 februari 2025, 13:52:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Skulle inte CityWide-lederna som rullade i Botkyrka lämnas tillbaka till Scania, eller minns jag fel? - ser på SBH att flera av dem är reggade (och påställda!) på Connect i Göteborg sen mitten/slutet december, till vilken trafik då?

eliaS

Citat från: virtual1 skrivet 06 februari 2025, 13:52:21 PMSkulle inte CityWide-lederna som rullade i Botkyrka lämnas tillbaka till Scania, eller minns jag fel? - ser på SBH att flera av dem är reggade (och påställda!) på Connect i Göteborg sen mitten/slutet december, till vilken trafik då?
finns en bild på en ledvagn lackerad i mörkgrön när den stog avställd i Eriksberg

virtual1

A-h, kan det då vara en temporär lösning för bussbristen i Växjö månntro då Ebusco försvann ur leveranskedjan där också? - kul om nån kunde fota lite på plats....

Elias Karlsson

Ska ta en tur ner till Växjö när tid finnes. Tills dess får vi nöja oss med att se glimtar av F.d. 6071, numera Connect Bus 10187 i detta SVT-repotage:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/dubblering-av-arenden-om-forseningar-och-farre-ar-nojda-med-kollektivtrafiken

- MAN -

Skönt att dessa är ett minne blott. Mittgången på dessa var så smal p.g.a. stolarna, det gick knappt att gå genom dessa bussar utan att stöta i stolsryggarna.  ::)

eliaS

Citat från: - MAN - skrivet 07 februari 2025, 11:07:07 AMSkönt att dessa är ett minne blott. Mittgången på dessa var så smal p.g.a. stolarna, det gick knappt att gå genom dessa bussar utan att stöta i stolsryggarna.  ::)
du får nog sätt upp bredlast skyltar på dig när du ska gå igenom för jag hade inga problem med det 😅😅

Ulf Berlin

Gör sig väldigt bra i Kronobergslacken :) /Ulf

- MAN -

Citat från: eliaS skrivet 07 februari 2025, 14:35:58 PMdu får nog sätt upp bredlast skyltar på dig när du ska gå igenom för jag hade inga problem med det 😅😅

Okej, du är väl normalbyggd. Men en annan som har bred rygg/axlar och väger 120 kg var de iaf inte byggda för.