SL-bussar vid Gullmarsplan i augusti 1990

Startat av Staffan Sävenfjord, 20 december 2010, 11:27:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Morgon vid Gullmarsplan och bussarna kommer in i tät följd. En del fastnade på filmen.















Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

MrX

Vad annorlunda det ser ut! Nu är Gullmarsplan riktigt sliten om man jämför. Bilden visar fina blomsterarrangemang något jag inte kan minnas någonsin ha sett vid Gullmarsplan, exempelvis.

Mycket trevlig bildsvep måste jag säga! Har du fler liknande bilder? Det är ju ändå mina hemtrakter ;)

christian berg

Tack, trevligt med sommarbilder. 6111 hamnade senare i Täby, blev ommålad, men krockade och utrangerades tidigt. Fronten sattes upp på själva gargagebyggnaden som dekoration. Har inte varit i Täbygaraget på länge, vet någon om den fortfarande finns kvar?

Hälsningar
Christian B

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Trevligt Staffan!
Kul bilder för en f.d Ältabo som frekventerade 801 och 811-816 när bilderna togs.
På de två undre bilderna ser det ut att vara H3 6294 som skall sticka iväg på 823X. Den bussen hade ett test med inglasad förarplats, dvs plexiglasskiva mellan myntbordet och taket. 

Och angående fronten från 6111 så satt den på väggen i Täby i förrgår oxå  :)
/J

Ersa

Nämen! Uppenbarligen hade "6111 på väggen" fungerande parkeringsljus så sent som 2003, vilket jag inte sett lyst på senare år. Hade jag jobbat i Täby hade jag säkerligen ägnat lite ledig tid att åter fixa alla fyra parkeringsljus samt belysningen bakom linjenumrets rullar. Borde man ju kunna göra väldigt billigt idag med diodlampor som håller i flera år.

Matte

Citat från: Ersa skrivet 25 december 2010, 11:33:14 AM
Nämen! Uppenbarligen hade "6111 på väggen" fungerande parkeringsljus så sent som 2003, vilket jag inte sett lyst på senare år. Hade jag jobbat i Täby hade jag säkerligen ägnat lite ledig tid att åter fixa alla fyra parkeringsljus samt belysningen bakom linjenumrets rullar. Borde man ju kunna göra väldigt billigt idag med diodlampor som håller i flera år.

Och hade jag knegat där också hade jag säkerligen gjort exakt samma sak...  ;D