vilka ska dokumentera trafikstarten i nacka/Värmdö?

Startat av the0fiskis, 20 augusti 2011, 21:42:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

jag ska  :)
kl 10:12 åker jag hemifrån via min skola(ska hämta ut matpengar) och lite fotografering i nacka strand, 10:42 åker jag till slussen(10:54) för fota lite bussar
hoppas få se några andra buss snarkare där....
jag kommer nog ha en röd regn jacka på mig.

admin

Ett antal inlägg i denna tråd som gör sig lustiga över trådskaparens dyslexi har tagits bort. Sådant vill vi fortsättningsvis inte se i Bussnack. De flesta här har nog den intellektuella kapaciteten att förstå vad som menas även om något ord råkar bli lite fel.
/admin


tågluffaren

Jo, jag ska :)

Bäst känner man igen mig på min röda axelväska och dessvärre ser det ut att behövas även ett rött paraply :(

Tonniiie

Citat från: the0fiskis skrivet 20 augusti 2011, 21:42:06 PM
jag ska  :)
kl 10:12 åker jag hemifrån via min skola(ska hämta ut matpengar) och lite fotografering i nacka strand, 10:42 åker jag till slussen(10:54) för fota lite bussar
hoppas få se några andra buss snarkare där....
jag kommer nog ha en röd regn jacka på mig.

Ser framemot ditt reportage Edvard :)

the0fiskis

Citat från: Tonnie skrivet 21 augusti 2011, 12:34:16 PM
Ser framemot ditt reportage Edvard :)
kul att höra  :)
det kommer nog inte renga så mycket mellan 0-2,8 under dagen se mer detaljerat på yr.no
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/

Andreas91

I'll be there! Ni har inte blivit av med mig än...  ;D Kan hända att jag tar mina sista bussbilder imorgon - kanske ett extra besök i Danderyd/Täby blir av. Vi får se, inte helt spikat ännu...  :P

Carl Eric

Ja jag dyker nog upp på morgonkvisten också... Leta efter en kille i gul jacka! :D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

#7
Glöm inte bort att det ändras i Botkyrka också....
Ni snackar ju om N/V som om inget annat existerade.. ;)
Funderar på en utryckning så inte Botkyrka blir bortglömt men bilderna väntar jag med i så fall.. (Tror jag)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: Andreas91 skrivet 21 augusti 2011, 18:15:34 PM
I'll be there! Ni har inte blivit av med mig än...  ;D Kan hända att jag tar mina sista bussbilder imorgon - kanske ett extra besök i Danderyd/Täby blir av. Vi får se, inte helt spikat ännu...  :P

Dina sista bussbilder? Varför det???
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

drygt 4½ timme har gått på nya trafikdygnet och Inga bilder?
Jag är besviken... ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 22 augusti 2011, 09:17:07 AM
drygt 4½ timme har gått på nya trafikdygnet och Inga bilder?
Jag är besviken... ;)

Kanske kommer det senare... Eller blir det inga bilder pga att merparten endast visar Ej i trafik/Klar för trafik... :P


Mikael T Nilsson

Citat från: Fredde_J skrivet 22 augusti 2011, 09:30:03 AM
Kanske kommer det senare... Eller blir det inga bilder pga att merparten endast visar Ej i trafik/Klar för trafik... :P



Ja, det är något fel med informationssystemet i SL-trafiken idag. I morse var en hel del av Norrortsbussarna utan linjeskyltning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Fredde_J skrivet 22 augusti 2011, 09:30:03 AM
Kanske kommer det senare... Eller blir det inga bilder pga att merparten endast visar Ej i trafik/Klar för trafik... :P



Vilken tur man stannade hemma och åker när allt funkar....
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 22 augusti 2011, 10:11:45 AM
Ja, det är något fel med informationssystemet i SL-trafiken idag. I morse var en hel del av Norrortsbussarna utan linjeskyltning.

Samtliga bussar i Märsta är skyltade "Ej i trafik" idag. Någon enstaka var skyltad nattbuss för någon timme sedan... Någonting har kajkat ihop bland alla datorsystem.

the0fiskis

det är alla skylt system som haverrat. även inrerstads bussarna.
vissa förare skyltade upp manuelt  :)