Vilken är den bästa turistbussen? (2011)

Startat av Carl Eric, 01 juli 2011, 19:40:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!


Hade en lite diskution med en kompis som inte gillar att åka buss, och jag menade på att om man åker rätt sorts buss så kan det (nästan) bli bekvämare än att åka tåg.


Men då började jag fundera lite, vilken är denna buss? Jag har inte åkt så många turistbussar på längre distanser, bara en Setra dubbeldäckare och en Volvo 9700HD faktiskt.

Så till er som har åkt mycket buss på längre sträckor (inte Swebus), vilken är eran uppfattning? Vilken är den ultimata turistbussen?



Tacksam för svar!



MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Cyklisten

Bus 4 you? (har inte åkt själv, bara provsuttit!)

Staffan Sävenfjord

Citat från: calken skrivet 01 juli 2011, 19:40:52 PM
Hej!


Hade en lite diskution med en kompis som inte gillar att åka buss, och jag menade på att om man åker rätt sorts buss så kan det (nästan) bli bekvämare än att åka tåg.


Men då började jag fundera lite, vilken är denna buss? Jag har inte åkt så många turistbussar på längre distanser, bara en Setra dubbeldäckare och en Volvo 9700HD faktiskt.

Så till er som har åkt mycket buss på längre sträckor (inte Swebus), vilken är eran uppfattning? Vilken är den ultimata turistbussen?



Tacksam för svar!



MVH Calken