Vilka skall till Norrtälje imorgon?

Startat av Carl Eric, 26 juni 2011, 16:46:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Citat från: Jim skrivet 26 juni 2011, 20:24:01 PM
Än så länge finns väll bara 8  dubbeldäckare. Så dom borde man väll få på bild :)

Precis, så bli inte besvikna grabbar om det dräller av de gamla vanliga Carrusarna. Nobina hyr 10 av dem i väntan på de stiliga tvåvåningsbussarna.

/Ted


Ersa

Citat från: Ted S skrivet 26 juni 2011, 21:54:23 PM
Precis, så bli inte besvikna grabbar om det dräller av de gamla vanliga Carrusarna. Nobina hyr 10 av dem i väntan på de stiliga tvåvåningsbussarna.

Med tanke på hur media koncentrerat Nobinarapporteringen enbart på dubbeldäckarna lär det bli intressant att märka hur många vanliga resenärer som blir besvikna när de arbetspendlar fram och tillbaka första veckan, utan att få åka med dem varken till eller från Stockholm många av dagarna.

Fredde

Citat från: Ted S skrivet 26 juni 2011, 21:54:23 PM
Precis, så bli inte besvikna grabbar om det dräller av de gamla vanliga Carrusarna. Nobina hyr 10 av dem i väntan på de stiliga tvåvåningsbussarna.

/Ted



Vad kommer att hända med övriga Carrus? Kanske har missat om det sagts innan...


Ted Selander

Citat från: Fredde_J skrivet 26 juni 2011, 22:03:20 PM
Vad kommer att hända med övriga Carrus? Kanske har missat om det sagts innan...

De är ju svårplacerade inom länet och landet, och inget svar finns i dagsläget. Det gäller även de i Odensbacken placerade 5746 och Säffleexemplaret 5760.

/Ted

Omnilasse

Frågan är väl hur många dubbeldäckare man egentligen får ut i trafik de första veckorna? Helst ska ju alla förare hinna testköra modellen (särskilt när det är en dubbeldäckare med dess köregenskaper och helst på hela linjen), sedan har jag inte sett att man fått upp alla 8 ännu. Fanns bara 6 registrerade på Nobina i torsdags (enligt SBH och fordonsregistret). Däremot verkar ju alla ha fått regnummer i Sverige (även av nästa leverans) enligt SBH - så det kanske inte dröjer så länge ändå...

Har man inte mirakulöst hunnit få alla att testköra dubbeldäckaren, kräver det ju nästan också att man har en buss för provkörning tillgänglig ett tag framöver. Antagligen har man väl uppemot 250 bussförare anställda (med timanställda) som kanske ska ha möjlighet att testa bussen utanför ordinarie schema.






   

Fredde

Citat från: Ted S skrivet 26 juni 2011, 22:34:02 PM
De är ju svårplacerade inom länet och landet, och inget svar finns i dagsläget. Det gäller även de i Odensbacken placerade 5746 och Säffleexemplaret 5760.

/Ted

Det är sant, då får vi vänta och se...


jocke

Ingen som kör en jocke och fotar sista avgångarna idag och första avgångarna imorgon, som jag gjorde vi operatörsbytet i Gävle senast=
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Varför är ingen av er fotografer i Norrtälje runt 14:30? Det mesta brukar ju avgå då och jag tvivlar på det diffar för mycket trots skollov..
Imorgon är väl halva den SL-fixerade församlingen ute i fältet, helt i extas....
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Citat från: jocke skrivet 26 juni 2011, 22:49:44 PM
Ingen som kör en jocke och fotar sista avgångarna idag och första avgångarna imorgon, som jag gjorde vi operatörsbytet i Gävle senast=

Första blir lite svårt, men sista är väl en 696a från Tekniska om 1h och 25 min...


Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2011, 23:24:39 PM
Varför är ingen av er fotografer i Norrtälje runt 14:30? Det mesta brukar ju avgå då och jag tvivlar på det diffar för mycket trots skollov..
Imorgon är väl halva den SL-fixerade församlingen ute i fältet, helt i extas....

Jag kommer självklart att vara på plats då. Det är ju den bästa tiden att fotografera vid Norrtälje busstn med tanke på hur solen står samt antal avgångar inom loppet av en timme.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

tågluffaren

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 juni 2011, 08:29:40 AM
Jag kommer självklart att vara på plats då. Det är ju den bästa tiden att fotografera vid Norrtälje busstn med tanke på hur solen står samt antal avgångar inom loppet av en timme.  :)

Skulle också gärna vara där då men tyvärr går 639 till Öregrund 15:00 från KTH.

Tommy E

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2011, 23:24:39 PM
Varför är ingen av er fotografer i Norrtälje runt 14:30? Det mesta brukar ju avgå då och jag tvivlar på det diffar för mycket trots skollov..
Imorgon är väl halva den SL-fixerade församlingen ute i fältet, helt i extas....

Jag var också där då, vilket jag skrev att jag skulle! :) Det var ganska många där vid den tiden.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se