En nylackad Hallänning.

Startat av Kent Skoog, 27 februari 2010, 16:24:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Johan Hansson

jag tycker den ser naken ut men när logotyperna kommer på blir det nog bättre
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Fredde

Den ser ut som en flygbuss utan dekaler... Något uppmärkning ska väl till?


Ulf Rådeström

Observera vad Kent skrivit - nylackad - inte nystripad....

Däremot kan man väl tycka lite om färgvalet. Silver har ju provats för ett antal år sedan i bland annat Malmöhus och Kristianstads län med mindre lyckade resultat i den dimma som ofta råder där. Dimman torde vara ungefär av samma dignitet längs södra Västkusten - så kanske inte det smartaste valet om man vill se bussen på avstånd om ni frågar mig....

Bussmicke

Halmstad har ju haft "silver"-bussar tidigare..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Richard

Citat från: Bussmicke skrivet 27 februari 2010, 20:10:37 PM
Halmstad har ju haft "silver"-bussar tidigare..

ja silver eller inte lackade alls bara behandlad plåt kommer inte riktigt ihåg vad det heter.


Staffan Sävenfjord

Citat från: Richard von Sauperl skrivet 28 februari 2010, 09:40:03 AM
ja silver eller inte lackade alls bara behandlad plåt kommer inte riktigt ihåg vad det heter.



Eloxerad. Uttalas som sammansatt av el och oxerad (vilket det också är).
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

jocke

Halmstads gamla lack var då 10 gånger snyggare
Jag förändrar era liv med detta inlägg

yngrot

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 27 februari 2010, 18:05:32 PM
Observera vad Kent skrivit - nylackad - inte nystripad....

Däremot kan man väl tycka lite om färgvalet. Silver har ju provats för ett antal år sedan i bland annat Malmöhus och Kristianstads län med mindre lyckade resultat i den dimma som ofta råder där. Dimman torde vara ungefär av samma dignitet längs södra Västkusten - så kanske inte det smartaste valet om man vill se bussen på avstånd om ni frågar mig....


Håller med dig fullt ut ..  dessutom är väl den hittillsvarande lacken helt ok...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 03 mars 2010, 15:05:35 PM
Håller med dig fullt ut ..  dessutom är väl den hittillsvarande lacken helt ok...

En av de snyggaste färgsättningarna på Sveriges alla länslinjebussar idag. Tråkigt att den byts ut.

Niklas Bygdestam

Citat från: Ersa skrivet 03 mars 2010, 15:31:39 PM
En av de snyggaste färgsättningarna på Sveriges alla länslinjebussar idag. Tråkigt att den byts ut.

Håller med! Jag gillade också Hallands länslack. Lustigt satt de inför silver medan bland annat UL gått ifrån detta
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 03 mars 2010, 15:54:09 PM
Håller med! Jag gillade också Hallands länslack. Lustigt satt de inför silver medan bland annat UL gått ifrån detta

De små trafikhuvudmännen agerar på lekstugenivå, skulle jag vilja påstå. Och då är jag snäll...

Richard

#14
Jag har länge undrat var dom fått just silverfärgen ifrån och hur detta skulle representera Halland.

Att den blå/gröna/vita skulle visa  land och hav kan jag förstå.

Dock så slog det mig att Hallandstrafiken äger ju en del Öresundståg och är inte den gråa färgen väldigt lik dom på Öresundstågen?

Bara en spekulation.