Huvudmeny

40 = 40

Startat av Niclas Rosenius, 09 november 2008, 21:31:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

GS buss 40 vill jag minas är väldigt trång i förarbåset, luftstol med 1000 fineser, samt inredningen... när den kom som ny till gvx så folk som klev på blev väldigt  :o över inredningen, och under resan var dom  :D.

Nupski

Citat från: Calle skrivet 10 november 2008, 15:09:08 PM
40 är iaf mycket bullrig  8)

Det kan man inte säga. Bussen känns som en renodlad turistare, mycket speciell för att vara Volvo.

Johan B

Citat från: Tomas skrivet 12 november 2008, 12:14:36 PM
Det kan man inte säga. Bussen känns som en renodlad turistare, mycket speciell för att vara Volvo.

Inredningen håller ju god standard även om färgvalet (röd klädsel+röda gardiner) för tankarna till lite mer ljusskygg verksamhet än just bussåkeri. Minns dock inte om det är fällbara stolar eller fasta, höga ryggstöd dock. Sedan vill jag minnas att den även hade bältespåminnarpip samt stoppsignal modell tetris från 80-talet som nu även finns på 9700. Bullrig, tja allt är relativt. 7-litern är kanske inget under av styrka så den får jobba mer än på en B12-bestyckad 8700:a men värre finns helt klart. Mycket gnäll på Volvo från vissa ;).

Calle

Citat
Bullrig, tja allt är relativt. 7-litern är kanske inget under av styrka så den får jobba mer än på en B12-bestyckad 8700:a men värre finns helt klart. Mycket gnäll på Volvo från vissa ;).

Inte så konstigt om det gnälls på Volvo, då flertalet är utrustade med en ryckig ZF-låda som växlar hårt och tvärt, vilket genererar buller  >:(

AO

Är det inte någon som har interiörbilder så man får se hur den ser ut?  :)

olasand

Citat från: AO skrivet 12 november 2008, 20:40:08 PM
Är det inte någon som har interiörbilder så man får se hur den ser ut?  :)

Jodå, här kommer en inredningsbild som jag tog när vi blev körda till ett studiebesök hos TLI under utbildningen i våras...


Ganska rött som synes!



AO

Ja det var väldigt rött  :)  Vad har GS normalt för färg på klädsel? Finns det någon bild på det?

homer

Citat från: AO skrivet 14 november 2008, 23:56:00 PM
Ja det var väldigt rött  :)  Vad har GS normalt för färg på klädsel? Finns det någon bild på det?

Väst trafik har så vitt jag vet krav på att de ska vara blåa stolar

Ersa

Citat från: homer skrivet 15 november 2008, 00:20:15 AM
Väst trafik har så vitt jag vet krav på att de ska vara blåa stolar

Usch för färgkrav på inredning. Dock matchar röda stolar inte blå lack i alla lägen, så blå (eller mörk) inredning till blå lack ser betydligt bättre ut... ::)

Johan B

Citat från: Verspieder skrivet 15 november 2008, 12:29:03 PM
Usch för färgkrav på inredning. Dock matchar röda stolar inte blå lack i alla lägen, så blå (eller mörk) inredning till blå lack ser betydligt bättre ut... ::)

Är det klädselkrav då? Som det är nu kör i stort sett varje åkare med sin egen klädsel. Eller är kravet som så att mönstret är strunt samma så länge klädseln kan betraktas som blå?

homer

Citat från: Johan B skrivet 15 november 2008, 13:47:24 PM
Är det klädselkrav då? Som det är nu kör i stort sett varje åkare med sin egen klädsel. Eller är kravet som så att mönstret är strunt samma så länge klädseln kan betraktas som blå?

ungefär så ja...

En buss brummar

Nej det är ingen expriment buss vad ajg vet... dock är det en "reklambuss". Som någon innan påpekade så är den synnerligen generöst utrustad. Som exempel:

Bekväma stolar, röda gardiner, läslampor, olika ljusstyrkor i taket, xeonstrålkastare, volvos förarstol, AC och en rad andra saker. GS fick denna bussen som en testbuss/plåster på såren för en tidigare leverans som inte var bra, exempel på dessa är tex alla gasbussar som Volvo plockar tillbaka. GS var i stort behov av en buss och fick då hyra denna förmånligt, sedan har den stannat på kruthusgatan (Depå Centrum och gått som linje: 59, 60 (Järtorget) men oftast fick jag en känsla av att utbildningen hade den ofta och sedan som reservbuss. En mycket skön buss att köra, men I vanlig ordning så är servicen undermålig och därför låter den nu mycket och växellådan är kass... Senast hörde jag att efter GS "årliga" rotation så återfinns denna nu i Depå Angered. Sant eller inte det vet jag inte.



Johan B

Citat från: En buss brummar skrivet 15 november 2008, 18:50:03 PM
Nej det är ingen expriment buss vad ajg vet... dock är det en "reklambuss". Som någon innan påpekade så är den synnerligen generöst utrustad. Som exempel:

Bekväma stolar, röda gardiner, läslampor, olika ljusstyrkor i taket, xeonstrålkastare, volvos förarstol, AC och en rad andra saker. GS fick denna bussen som en testbuss/plåster på såren för en tidigare leverans som inte var bra, exempel på dessa är tex alla gasbussar som Volvo plockar tillbaka. GS var i stort behov av en buss och fick då hyra denna förmånligt, sedan har den stannat på kruthusgatan (Depå Centrum och gått som linje: 59, 60 (Järtorget) men oftast fick jag en känsla av att utbildningen hade den ofta och sedan som reservbuss. En mycket skön buss att köra, men I vanlig ordning så är servicen undermålig och därför låter den nu mycket och växellådan är kass... Senast hörde jag att efter GS "årliga" rotation så återfinns denna nu i Depå Angered. Sant eller inte det vet jag inte.


Angered är korrekt.