BYL558 - Senõr Svenssons nyimporterade Setra-dubbeldäckare....

Startat av Ulf Rådeström, 24 augusti 2008, 22:56:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Idag såg jag bussen på Swebus-depån i Hudiksvall - och den går uppenbarligen på tågersättningen man har ett par helger Gävle-Sundsvall nu i september.

Blue

Såg den i Vetlanda för några veckor sedan, allt det gråa är tejpat d.v.s. färgsatt med dekorfilm.
Hdsen såg jag idag på stationen i Linköping där den gick tågersättning mot Norrköping.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Martin Maltkvist

Citat från: Blue skrivet 15 mars 2009, 02:11:18 AM
Såg den i Vetlanda för några veckor sedan, allt det gråa är tejpat d.v.s. färgsatt med dekorfilm.
Hdsen såg jag idag på stationen i Linköping där den gick tågersättning mot Norrköping.
Dessa två plus en Setra S315HD kör Señor Svensson med under nuvarande tågersättning i trakterna kring Norrköping, CZY995 heter den och gick i trafik hos Svensson 090301.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

bjalle

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 mars 2009, 13:08:09 PM
Dessa två plus en Setra S315HD kör Señor Svensson med under nuvarande tågersättning i trakterna kring Norrköping, CZY995 heter den och gick i trafik hos Svensson 090301.

CZY995 kommer senast från Wehlins Busstafik, Bjärnum, därinnan var den hos Jörlanda Taxi&Buss AB, Kode..
Hösten 2007 såg den ut så här

Åkarns Kalle

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Martin Maltkvist

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 15 mars 2009, 13:57:26 PM
Hade han inte köpt eller hyrt en Ekman Buss
Jo, som jag uppfattar det har Örjan hyrt in minst två Ekmanbussar, kanske tre, antalet minns jag inte exakt men vet helt säkert att bussar har tagits in för förstärkning.
En Starliner samt en S315HDH har jag både sett och åkt med, vidare rapportering följer när nya observationer gjorts. Visst var det nog en 3:e när jag tänker efter(dock ingen Ekman), här rör det sig om en treaxlig 317 GT-HD vars registreringsnummer jag glömt.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Åkarns Kalle

Som jag förstog var det en Bova med handikapphiss som han fick hyra från Ekman efter att det inte gick här
just för att det handikapphiss var ett krav i avtalet.
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Martin Maltkvist

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 15 mars 2009, 14:12:31 PM
Som jag förstog var det en Bova med handikapphiss som han fick hyra från Ekman efter att det inte gick här
just för att det handikapphiss var ett krav i avtalet.

Kan det också vara, får kolla en gång extra nästa vecka.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin