(http://www.bussbjornen.se/ovrigt/Nyredigerat/Orusttrafiken_614_Norrkoping_Soder_Tull_070412.jpg)
Någon sa i ett inlägg längre ned att dubbeldäckarna på Malmö - Trelleborg var en av MLT/Skånetrafikens sämsta investering någonsin.
Vad skiljer här? Det verkar ju som att man skaffar fler.
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 09 juli 2008, 18:53:26 PM
Någon sa i ett inlägg längre ned att dubbeldäckarna på Malmö - Trelleborg var en av MLT/Skånetrafikens sämsta investering någonsin.
Vad skiljer här? Det verkar ju som att man skaffar fler.
Dels var det så att dubbeldäckarna Malmö-Trelleborg var Neoplan Megaliner som fungerade väldigt dåligt. Bussarna fick alltsomoftast ersättas av två standardbussar. Dels var de inte lämpliga för den typ av trafik som de användes för.
Japp klart att en Vanhool e mycke mer kvalité än en Neoplan
Citat från: Lars skrivet 09 juli 2008, 22:47:26 PM
Japp klart att en Vanhool e mycke mer kvalité än en Neoplan
Jag åkte en dubbeldäckad Helmark på sträckan Linköping- Norrköping. Riktigt trevlig kärra må jag säga. :D