Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: bjalle skrivet 08 juli 2008, 20:59:05 PM

Titel: Östgötadubbel
Skrivet av: bjalle skrivet 08 juli 2008, 20:59:05 PM
(http://www.bussbjornen.se/ovrigt/Nyredigerat/Orusttrafiken_614_Norrkoping_Soder_Tull_070412.jpg)
Titel: SV: Östgötadubbel
Skrivet av: Simon Bertilsson skrivet 09 juli 2008, 18:53:26 PM
Någon sa i ett inlägg längre ned att dubbeldäckarna på Malmö - Trelleborg var en av MLT/Skånetrafikens sämsta investering någonsin.
Vad skiljer här? Det verkar ju som att man skaffar fler.
Titel: SV: Östgötadubbel
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 09 juli 2008, 19:26:20 PM
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 09 juli 2008, 18:53:26 PM
Någon sa i ett inlägg längre ned att dubbeldäckarna på Malmö - Trelleborg var en av MLT/Skånetrafikens sämsta investering någonsin.
Vad skiljer här? Det verkar ju som att man skaffar fler.

Dels var det så att dubbeldäckarna Malmö-Trelleborg var Neoplan Megaliner som fungerade väldigt dåligt. Bussarna fick alltsomoftast ersättas av två standardbussar. Dels var de inte lämpliga för den typ av trafik som de användes för.
Titel: SV: Östgötadubbel
Skrivet av: Lars skrivet 09 juli 2008, 22:47:26 PM
Japp klart att en Vanhool e mycke mer kvalité än en Neoplan
Titel: SV: Östgötadubbel
Skrivet av: Karsten skrivet 09 juli 2008, 23:01:10 PM
Citat från: Lars skrivet 09 juli 2008, 22:47:26 PM
Japp klart att en Vanhool e mycke mer kvalité än en Neoplan

Jag åkte en dubbeldäckad Helmark på sträckan Linköping- Norrköping. Riktigt trevlig kärra må jag säga. :D