GUB:s Nya Man 18c i trafik

Startat av Bese001, 21 december 2020, 07:37:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Buzzlover skrivet 23 december 2020, 21:25:10 PM
Fortfarande handlar inte min fråga om vilket märke, huruvida Volvo förespråkas eller inte har jag inte pratat om.
Men min fråga kvarstår, varför ska en simpel önskan/förhoppning om (i detta fall Volvo) vad som ska tillkomma i vagnparken utvecklas och förklaras hur orimligt önskan är när det bara är just en önskan?
Som jag även tidigare skrev så har nog dom flesta önskningar om vad som ska eller inte ska tillkomma i diverse vagnparker som är orimligt.

Vad för önskningar/åsikter är numera tabu att ifrågasätta? Finns det någon tydlig gräns du kan delge information om? Sedan när är en fråga om en önskan med en tillhörande annan åsikt samt egna argument samma sak som att man förbjuder den andre från att önska? Var får du ordet "orimligt" ifrån? Jag hittar det inte längre upp i tråden.

Detta är ett diskussionsforum. Eller har det ändrats på sistone? Vad är den här grejen att person C måste in och försvara person B:s "heder" eller åsikt, gentemot person A? Den grejen har jag aldrig riktigt förstått mig på.

Nästa gång jag träffar Bussmicke ute på gatorna kommer vi bara att skämta om denna debatt. Som vi gjort i... vad är det nu? 16-17 år?

Buzzlover

Frågan var hur du motiverade ditt kritiserande av att annat än MAN tillönskades inför inköpet av elbussar.
Alltså varför du kände det nödvändigt att pålysa hur det i olika aspekter skulle vara olönsamt för GUB att köpa in annat än MAN när det ändå bara är en önskning och inte något större än så.
Så okej, orimligt skrev du aldrig ordagrant men jag sammanfattade det till att du ville förklara hur orimligt det skulle vara, men olönsamt hade nog varit ett bättre ord där ja.

Att det skulle handla om att försvara någons heder är inte min mening.
Det jag vill få fram är att man borde kunna få önska ifred utan att få sin önskning förklarad hur den inte fungerar i verkligheten, hade det skrivits t.ex "det bör ju bli Volvo" så är det ju rimligt att det kommenteras då dom med mer insikt då kommer kommentera att MAN med störst sannolikhet blir märket som väljs även där men nu var det ju inte så det skrevs utan det var ju bara en förhoppning.

Med min poäng nu sagd så avslutar jag åtminstone mitt deltagande i diskussionen.
God Jul!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 23 december 2020, 22:10:19 PM

Nästa gång jag träffar Bussmicke ute på gatorna kommer vi bara att skämta om denna debatt. Som vi gjort i... vad är det nu? 16-17 år?

Nåt åt det hållet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Nu är även 475 och 485 i trafik.
Särskrivning är en dödssynd!