Skulle detta fu8ngera i Sverige ?

Startat av Micke Asklander, 04 juni 2007, 22:38:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Micke Asklander


Ni kan alltid gissa i vilkenstad denna bild är tagen, samt vilken buss model (chassi och kaross), sådant ger alltid bonus, men skulle en sådant här "knapp" lira att ha på Svenska bussar på utsidan?.
Micke
Ps gissa rätt på buss och bild kommer

IngemarJ

Hej!

Det är väl i Storbritannien det är lag på sådana knappar, gissar att den sitter på en Scania av citysviten någonting (är ju fackman på spårvagnar och inte på bussar).

Hälsar

Ingemar

Christer K

Nej tror inte det, körde en gång en B58 med säffle kaross och där hade man en vippbrytare till huvudströmmen. Var väldigt kul att slå av denna när det var mycket folk, gissa vad som händer när man väl är framme på ändhållplatsen. Jo bussen stannar och dörrarna slås igen direkt. Och det är inte roligt att tala om för de som blev klämda varför det blev så.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Micke Asklander

Ingemar, du är nästan rätt, hoppa över "lillpölen" så.
Samt chassi, japp, där har du rätt, men kaross, nop.

Micke

IngemarJ

Skall vi alltså helt över Atlanten och landa i förslagsvis NYC?

Undrar

Ingemar

Micke Asklander


IngemarJ

Då testar jag med att knappen sitter på en buss tillhörig Bus Eireann!

Hälsar

Ingemar

Micke Asklander

Rätt land (tjuvtittat har du  ;) ).
Men inte det bolaget, var en privat åkare som bussen tillhörde, men staden är inte Cobh.
Micke

IngemarJ

Inte här nej men på annat håll!

Hälsar

Ingemar

Johan B

Bussen tycker jag ser ut som en Irizar Century av senaste modell.

Micke Asklander

Visst är det så, en Scania med irizar kaross vilket man ser massor av på Irland.
Micke

Micke Asklander

Då är jag klar med bilderna från resan på Irland.
Det finns ett antal bussar med på bild, även på den som jag lade ut som bildgåta.
http://www.askjoh.se/27_5_2007_1.htm

en extra bild

En Scania buss för Metro i Belfast, fast jag vet inte vilken kaross eller chassi.
Micke

bjalle

Trevligt med udda bussar från udda platser! :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Micke Asklander skrivet 05 juni 2007, 22:00:46 PM
Då är jag klar med bilderna från resan på Irland.
Det finns ett antal bussar med på bild, även på den som jag lade ut som bildgåta.
http://www.askjoh.se/27_5_2007_1.htm

en extra bild

En Scania buss för Metro i Belfast, fast jag vet inte vilken kaross eller chassi.
Micke



Undrar vilken reaktion det hade blivit om den här bussarna hade rullat som stadsbussar i Sverige :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jan

Men när det gäller de yttre nödbrytarna så har de varit förskonade från sabotage
I branschen 37 år