SL H59 5424 ute på vift

Startat av Börje, 01 juni 2009, 22:32:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon A

Citat från: Karsten skrivet 11 juni 2009, 01:42:40 AM
Börje och JDS körde upp 5424 till Uppsala igår kväll. Om jag förstått saken rätt ska den servas där, och troligtvis kommer den gå några Fjällnoradagar innan den återgår till Stockholm/Malmköping.
Då måste man ju passa på att åka :D Helt klart!

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 11 juni 2009, 00:15:54 AM
Har hört ett rykte om 5424 även skulle snurra någon sväng på Fjällnora någon av de närmaste helgerna, vet inte hur sant det är men då vet jag att min far garanterat kommer vilja ratta den iallafall. Han har suktat länge efter att denna ska tas i trafik igen efter en väldigt positiv erfarenhet bakom ratten på den vid något tidigare tillfälle. Själv skulle man ju inte säga nej till att få privilegiet att åka en 111:a heller :)

//Simon

Troligen ska vi prova att ha denna på söndag på Fjällnora istället för 212 som vi annars brukar ha för att testa den här bussen och se hur den fungerar. Bussen behöver köras in lite så en dag i Fjällnora kan nog vara lite nyttigt för den. Så passa på att åka nu på söndag :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.