TGOJ 10

Startat av Mathias Rickman, 10 maj 2009, 18:28:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman





Fotat i Uppsala på Gamla Uppsala Buss garage plan

Mathias

Peter Öden

Hej !

Nu har bussen återfått sin ursprungsfärg.
Det är bara de blanka TGOJ bokstäverna som fattas på siodorna.

Mvh Peter Ö

Mathias Rickman

Hej Peter

Det kommer! & när dem sitter på så kommer det bilder

Mathias

Ola Almquist

Fantastiskt snyggt! Hur var det, hade dessa TGOJ-bussar (BF76/CF110) mittdörr vid leverans eller fick några av dem den senare?

M.v.h.
Ola

Stefan P

Hej

Nu börjar det likna en buss, den åker vi gärna en tur med.

mvh Stefan P

Peter Öden

Hej !

Jag vill hävda bestämt att TGOJ´s CF 110L hade mittdörr vid leveransen !

Mvh Peter Ö

Björn Forslund

Snyggt! Äntligen original igen!
Jo, mittdörr fanns från början tror jag också. TGOJ hade väl bara denna CF110.
Någon (Peter Ö?) hade bilder på den i originalutförande.

Mathias Rickman

tack för alla komentarer

Niklas Bygdestam

9000 som jag trots allt fortfarande kallar bussen är inte färdig ännu. TGOJ i blanka bokstäver ska komma på bussen snart. Den ska till Katrineholm för komplettering. Den ska också få lite detaljer fixade, bland annat ska stereon bytas mot en Blaupunkt München av 60-talstyp så att allt blir riktigt tidsenligt

Själv kommer jag på lördag att köra ner den här pärlan från Uppsala till Stockholm. Det blir för mig första gången jag kör den sedan omlack. Sist jag körde den var den fortfarande blå. Därefter ska den användas för en sak under dagen i Stockholm innan den skickas vidare för komplettering. När detta blir klart vet jag inte nu men till sommaren lär den nog bli helt klar. Väldigt fin har den blivit i alla fall, och ännu bättre blir det :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

Ska du köra i Stockholm under dagen kommer du nog att träffa på SvOf:s SJ 1120 också. ;D

Bussmicke

Citat från: Björn Forslund skrivet 13 maj 2009, 22:11:42 PM
Ska du köra i Stockholm under dagen kommer du nog att träffa på SvOf:s SJ 1120 också. ;D

Precis vad jag råkade göra..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Citat från: Bussmicke skrivet 16 maj 2009, 20:51:02 PM
Precis vad jag råkade göra..

Genom kameralinsen? ;)

/Peter

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ola Almquist

Nu har jag grävt i litteraturen! I boken "Scania Fordonshistorik 1891 - 1991" av Björn-Eric Lindh finns på sidan 177 en bild på D660 och den har bara dörr fram.

Hittade dessa TGOJ  BF/CF110 i SBH:

524290  D520 > FOM310  1968  Scania-Vabis  CF110L  SKV, Katrineholm    Trafikförvaltningen Grängesberg-Oxelösunds Järnväg, Eskilstuna 38
Södermanlands Läns Trafik AB 733 1985-07-12 Gräscenter i Eskilstuna AB, Eskilstuna

524180  D660  1968  Scania  CF110  SKV, Katrineholm    Trafikförvaltningen Grängesberg-Oxelösunds Järnvägar, Eskilstuna

524441  D200 -->FOM290  1968  Scania  BF11059  SKV, Katrineholm    Trafikförvaltningen Grängesberg-Oxelösunds Järnväg, Eskilstuna
Södermanlands Läns Trafik AB 742   

Kompletteringar? Uffe vill nog också ha...

M.v.h.
Ola

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 13 maj 2009, 22:06:17 PM
Själv kommer jag på lördag att köra ner den här pärlan från Uppsala till Stockholm. Det blir för mig första gången jag kör den sedan omlack.

Körs den gamla E4/RV13 hela vägen mellan städerna, när den flyttas?