Huvudmeny

Teknikfråga!

Startat av IngemarJ, 15 september 2007, 20:05:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IngemarJ

Hej!

Vad kommer det sig att när jag tittar på mitt nya inlägg under "förhandsgranska" jag ser bilderna i hela deras bredd men när jag sedan postar inlägget en bra bit av högerkanten försvinner?

Undrar

Ingemar

Leif D

Citat från: IngemarJ skrivet 15 september 2007, 20:05:05 PM
Hej!

Vad kommer det sig att när jag tittar på mitt nya inlägg under "förhandsgranska" jag ser bilderna i hela deras bredd men när jag sedan postar inlägget en bra bit av högerkanten försvinner?

Undrar

Ingemar


Förmodligen öppnar din dator bilden från cach-minnet när du förhandsgranskar, och då är det en av dej nerskalad bild som visas.
På servern har du förmodligen lagt upp en kopia som du glömt att skala ner. Denna läses in då du öppnar inlägget för att kolla det i skickat läge.
Förutsättningen är ju att bilden heter samma sak i både stor som liten version.

Jag har ju liksom oxå råkat göra så....
När du sedan går in
;-)

Patrik

Citat från: IngemarJ skrivet 15 september 2007, 20:05:05 PM
Hej!

Vad kommer det sig att när jag tittar på mitt nya inlägg under "förhandsgranska" jag ser bilderna i hela deras bredd men när jag sedan postar inlägget en bra bit av högerkanten försvinner?

Undrar

Ingemar

Förhandsgranskningen centrerar bilden och öppnar bilderna i sin naturliga storlek och därmed töjer ut forumet men när man sen postar inlägget så är det forumets tema som är inställt på att kapa av bilder till höger om upplösningen på skärmen är för låg, det man kan göra är att öka upplösningen på skärmen eller byta tema på forumet som går att göra i sin profil.

IngemarJ

Det tolkar jag positivt som att övriga deltagare har chans att se hela bildbredden även om jag inte gör det?

Undrar

Ingemar

Patrik

Ja, dom som har en högre upplösning eller har ändrat tema.