Kvällsbild från Budapest (Kedjebron by night).

Startat av M224, 10 september 2007, 12:33:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Lite snabbt fixad på lunchen. Budapest kommer jag garanterat att besöka igen snart, en helt underbar stad!

Bilden är tagen utan stativ, och detta är bara ett prov, den är alltså inte färdigredigerad.

Hoppas det inte gör alltför mycket att bilden är lite stor. 


Henrik N

Tjusigt! :D Budapest rekommenderas verkligen! En upplevelse som man inte kommer glömma i första taget..

Bengt Jönsson

Vilken bild !!  8)
Minnena kommer upp.  Sena svarta sammetsnätter i Augusti 1988.  Sötaktig doft av brunkol, blårök från Trabanter och Wartburgar.  Rumänska diesellok på Keleti Pu, svartväxling, Vrålmåltid med extra allt för en spottstyver på Mc Donalds på Vaci-Utca efter misärens Rumänien.  3,50:- för en D-Mark, privatrum i nergången kåk på Pest-sidan, saluhallen, kraftiga åskväder, gula spårvagnar som gnisslade i kurvorna och rev loss blå blixtar från kontaktledningen.  Långt tåg söderut över den platta "Pustan" mot belgrad.

Tackar !!

/Bengt

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Tack alla, när jag ser denna bild längtar jag tillbaka.  :'(

Bussmicke, jag körde manual, 1/30 sek, AWB, f/5.0 ISO 800. Jag lånade Henriks 50mm 1.8, men han fick en lika bra
bild med mitt 24-105mm. När man tar en sådan här bild så måste man ta till alla knep man känner till, här handlar det
till och med om att andning och koncentration. Vi var ju inte heller ensamma om att försöka fånga den fina vyn.

Jag provade mig fram och fann att f/5.0 var nödvänding för att få med så mycket som möjligt av detaljerna på bakom bron.