Dragspelsbuss på linje 40

Startat av Bussfanatikern, 03 juli 2019, 01:57:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussfanatikern

Under drygt ett år hade linje 40 i Göteborg ett tillfälligt hållplatsläge i Angered Centrum på grund av man byggde ett nytt resecentrum där.
Eftersom den hållplatsens ficka var för kort så kunde man inte trafikera linjen med bussar som var längre än 15 meter.
När man gick över till sommartidtabellen så återfick linjen sitt ordinarie hållplatsläge men trots detta så har vi inte fått tillbaka dragspelsbussarna på helgerna ännu. Dom behövs verkligen då eftersom det är så mycket folk som åker och handlar på både Ikea och Bäckebols Köpcentrum, dessutom körs inte linje 45 på helgerna vilket i så fall hade kunnat avlasta linje 40.
Så resultatet av detta är smockfulla bussar och passagerare som klagar. Jag har förklarat för många av dessa att man tidigare körde dragspelsbussar på just helgerna och dom som kommer ihåg det har undrat varför man slutat med detta. Jag har då förklarat vad det berodde på och att det endast var tillfälligt.
Så frågan är nu om någon här vet när vi åter kan få åka dragspelsbuss på linje 40 under helgerna igen och slippa trängas?

Nico

Låter i huvudsak som något som är relaterat till trafikplanering. Visst kan det säkert finnas någon här som är mera insatt, men annars känns detta mera som en fråga som bättre riktas till Västtrafiks kundservice.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussfanatikern

Som jag minns det så var det Keolis själva som satte in dragspelsbussarna under just helgerna eftersom det var högre antal passagerare på linjen då.
Det skrevs också om detta här på snacket för ett antal år sedan. Västtrafik lär troligen hänvisa mej till Keolis så jag får väl fråga dom istället.

Bussfanatikern

Såg att man från och med normaltidtabellens införande vecka 34 åter kör med dragspelsbussarna på helgerna.

Erling.L

medans de byggde resecentret o bussarna stannade ute vid gatan fick man ej köra med ledbuss
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus