SL H47 4671

Startat av Hasse L, 02 februari 2023, 20:23:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Linje 532 till Runby - Runsa.

EOE 053

christian berg

Tack för intressant bild. Det är sällan det dyker upp bilder med den tidens Märsta-vagnar som H47 eller H81.

Christian B

Fredrik Gelin

Då jag inte var i Upplands Väsby särskilt ofta på 80-talet har jag lite svårt att orientera mig mot dagens miljö på platsen.
Är bilden tagen där nuvarande bussterminal ligger?
Det har ju hänt en del på platsen på 40 år  i så fall...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Lars-Håkan_E

Avstigningshållplatsen, stationen och spåren ligger framför bussen

Nisse Bökelund

Huset bakom bussen i korsningen Centralvägen/Industrivägen är nu rivet och ersatt med
det trekantiga svarta glashuset "Pyramiden".

Jo

Men skylten påbjuden gångbana och trähuset bakom verkar i alla fall ha fått vara kvar.

Nico

Ett tag till i alla fall. Väsby planerar dock stora förändringar på sikt och då både öster och väster om järnvägsstationen.

Projekt Väsby entré

Instämmer i övrigt att det alltid är trevligt med snygga bilder på äldre Märsta-vagnar.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Affe/Märsta

Synd att man inte kan se bilden , det blir en blå ruta och står postimage.
Affe Märsta.

Walter

Ja trådstarten var för över en månad sen och så länge låter bildsidorna inte bilderna vara kvar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

zjbus

Gäller långtifrån alla bildsidor.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 11 mars 2023, 14:59:54 PM
Ja trådstarten var för över en månad sen och så länge låter bildsidorna inte bilderna vara kvar.

Tyvärr så med gratissidor..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.