"Personbilar" i Stångåbussdepån

Startat av Tommy H, 04 september 2016, 18:54:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy H

Stod två personbilar modell aningen större i Stångåbussdepån idag... ;)


Först fd Linjebuss/Connex/Veolia 2240, SEJ 910, som numera tillhör en privatperson i Gammalkil (strax söder om Linköping) som uppenbarligen gillar militärgrönt...:







Och även detta är en fd Linjebuss/Connex/Veolia, nr 3001, SSS028, som numera tillhör dansbandet Highlights bolag Swulst AB i Norrköping:






Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

homer

skrämmande att man kan möta någon i 120 km/h med enbart B kort i en dubbeldäckare >:(

DaViD^^

Citat från: homer skrivet 04 september 2016, 19:30:30 PM
skrämmande att man kan möta någon i 120 km/h med enbart B kort i en dubbeldäckare >:(
det som är rätt intressant i den frågan är att alla med b körkort innan 1996 får köra en sån buss reggad som personbil klass 2. Men jag som får köra bussen till reggbes får inte köra bussen när den är reggade som pb klass 2. Eftersom mitt körkort är utfärdat efter det.   Jag måste ha C-kort för att köra den så sinnes sjukt.   Så skulle få be svärmor om hjälp att köra.   Hon som inte ens kan köra bil ;)

P-J.E

F.d. Norrlandskusten  3001  Luleå-Sundsvall

Sundås

Citat från: P-J.E skrivet 28 september 2016, 16:08:54 PM
F.d. Norrlandskusten  3001  Luleå-Sundsvall

Rullade väl sedan i Kronoberg på slutet.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Nisse Bökelund

Citat från: homer skrivet 04 september 2016, 19:30:30 PM
skrämmande att man kan möta någon i 120 km/h med enbart B kort i en dubbeldäckare >:(
Hej.
!968 körde jag fem kubik betong med en Scania 75'a med vanligt körkort = dagens B kort.
Ville jag däremot köra Taxi ( vanlig personbil ) så var jag tvungen att ha Trafikkort + Taxi leg.
Då var det körningens art som bestämde. Då jag började på SL så fick jag köra buss som "vagnbytare"
innan jag fått trafikkortet/busskortet.

Hälsningar Nisse.