Huvudmeny

1,6 Gigameter!

Startat av Bergenga, 14 maj 2012, 19:48:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Den vanlige bussen på avgangen min er Nettbuss Drammen #25461, men siden turboen gikk på den før helgen ble det gamle "Sam Eyde" (#25445) som fikk ta meg til Drammen i dag. Jeg har en stund fulgt med på kilometertelleren på den de gangene jeg har reist med den, og visste at den ville komme til å runde ganske snart. Men da jeg kom på bussen i dag morges så jeg at jeg var knapt sju mil for sen til å få med meg "hendelsen". Den hadde faktisk rundet omtrent akkurat der jeg gikk på, men det var da den kjørte motsatt vei tidlig på morgenen.
Det ble tilfeldigvis plass rett bak sjåføren, og siden jeg ikke fikk tatt bilde av det rundeste tallet så fikk jeg i hvert fall bilde av at den rundet 1 600 100,0 km like etter vi passerte Mjøndalen.
Bussen ble registrert 27. april 2006, så den er nå litt over seks år og to uker gammel. Distansen den kjører mellom Notodden og Oslo er faktisk mindre enn 12 mil, men siden den fram til den ble reservebuss for litt over et år siden har kjørt dag og natt hele uka, har det jo blitt noen kilometer av det. Jeg mener å huske at den høsten 2010 var gått 1,2 Gm.


KH 41109 ved Herstrøm, Øvre Eiker, 14.05.2012.


Jeg kunne jo ikke bare ta bilde av bussens dashbord, så jeg tok også et bilde av den like etter jeg gikk av i Drammen.


KH 41109 ved Torget Vest, Drammen, 14.05.2012.
Mvh.
Øyvind Berg

sajola