100324 - del 3 av 4: Ifrån Västerhaninge - Gammalt, mellan och nytt

Startat av Andreas, 25 mars 2010, 22:27:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

I förra inlägget, så åkte befann jag mig vid Danderyds Sjukhus. Därefter tog jag linje 509 till Sundbyberg, bytte till pendeltåg och åkte till Västerhaninge. Jag hann fota lite bilder innan tåget mot Nynäs skulle rulla iväg och hann även ta en del bilder efter att jag hade återkommit till Västerhaninge igen och i väntan på att tåget till Sthlm skulle avgå.
Bilderna från Nynäs kommer i del 4.



Direkt när jag klev av tåget kom denna sak farandes, Busslink 4352. Jag tänkte att det börjar ju bra iaf. :P


Lite längre bort, så stod denna buss parkerad, dvs. Busslink 5283.


Kort därefter, kom även Omnilinkleden Busslink 4924 in till stationen.


Från andra hållet så dök Säfflen 4437 upp. Härefter tog jag pendeln till Nynäshamn och fotade där. Resten av bilderna ifrån "Runda 2" kommer snart i denna tråd.




Andreas


En av de nya Omnilinkarna. Här är Busslink 3634. Två till dök upp efter ett tag.


5283:ans systervagn, 5285, även den på linje 832.



4624.


Busslink 6301, som inväntar avgång på linje 847.


Den andra av de tre nya Omnilinkarna, här är Busslink 3604, vilken känns som att den borde vara en av dem första.


Den tredje och sista av de tre Omnilinkarna, blev Busslink 3621. Den verkar redan ha tappat en bit runt höger strålkastare fram.  :-\


Busslink 5220. Det fanns många av dessa ute denna dag. I Sundbyberg såg jag en av bussarna i 520X-serien på 152:an. Denna såg jag som sagt här i Västerhaninge, efter en station på pendeln, så såg jag 5223 och någonstans mellan Skogås och Farsta Strand, så såg jag något som såg ut som 5233 fara förbi på Magelungsvägen, fast i motsatt riktning mot tåget.



Avslutningsvis, två bilder på detta motorvidunder. :D Jag var riktigt nöjd efter denna dag och detta var första gången som jag med kameran i hand och under dagstimmar besökte 8XX-land. Jag lovar er alla en sak: Jag är snart tillbaka. Mycket, mycket snart. ;)