"Vi här bak i bilen..."

Startat av Marc, 20 juli 2007, 21:28:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

3 dagar ledigt, ett Sommarkort för Skåne i handen, en Tjänstetabell och en välgjord planering, det är allt som krävs för att gå på upptäcksfärd i Skåneland. Målet för denna resa var att komma ut på landsbygden och se så mycket som möjligt. Har funnit en enda trevlig sak med lågentrébuss, utsikten från balkongen! En första bild.


christianm

Oj, det var en väldans annorlunda och kul bild. Så det finns alltså fördelar med lågentré trots allt  :).

Simon Bertilsson

Citat från: christianm skrivet 20 juli 2007, 21:40:40 PM
Oj, det var en väldans annorlunda och kul bild. Så det finns alltså fördelar med lågentré trots allt  :).


Lågentré är ju det självklara valet på kortare regionala linjer. Gött att slippa gå upp för trappor i onödan.

Jo

CitatLågentré är ju det självklara valet på kortare regionala linjer. Gött att slippa gå upp för trappor i onödan.

Dagens ungdom. Orkar inte ens ta ett par kliv i en trappa längre. Vad ska detta sluta?

Milan

Citat från: Jo skrivet 20 juli 2007, 23:35:27 PM
Dagens ungdom. Orkar inte ens ta ett par kliv i en trappa längre. Vad ska detta sluta?

I stadsbusstrafiken - låggolv

Landsbygd/express - höggolv!

//Milan

Ersa

Citat från: Jo skrivet 20 juli 2007, 23:35:27 PM
Dagens ungdom. Orkar inte ens ta ett par kliv i en trappa längre. Vad ska detta sluta?

Jag trodde låggolvsbussar var till för pensionärer och rörelsehindrade.
Friska unga människor mår väl inte dåligt av att kliva upp i en Säffle -83:a?

Tobbe

Själv så föredrar jag höggolvsbussar när jag slipper dra upp barnvagnen

Ersa

Citat från: Tobbe skrivet 21 juli 2007, 01:33:04 AM
Själv så föredrar jag höggolvsbussar när jag slipper dra upp barnvagnen

Normalgolvsbussar med mittmotor och bakplattform (där en hiss för röreslehindrade finns) vore nåt!  ;D

Simon A

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 20 juli 2007, 23:08:36 PM
Lågentré är ju det självklara valet på kortare regionala linjer. Gött att slippa gå upp för trappor i onödan.
Själv tänker jag inte ens på det när jag går på en buss. Men jag är en hurtbulle så dom där extra stegen in känns inte konstigare än låggolvsentré. Var ju inte så vanligt med låggolv förut så vanan finns ju.