"Spottade": två diggabla Norrtäljevagnar och en KR:are

Startat av Dan Henriksson, 27 april 2008, 19:10:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Jag stod och väntade ett bra tag innan något intressant dök upp, bara en massa trista B9S ... Men plötsligt kom i alla fall två trevliga vagnar med kort intervall, och väntan hade inte varit förgäves. Jag hade hoppats att även få se 1177 eller 1178, men man kan inte få allt. Ni får ursäkta att de flesta bilderna är tagna från samma plats, jag får väl kalla den för Dannes hörna i fortsättningen!  :)


Diggabel vagn 1: Busslink 4364 som förstärkningsvagn på "39:an".


Strax efter kom ordinarievagnen, KR Trafik 201. Alltid lika snyggt med UL-gult.


Diggabel vagn 2: Busslink 1571 på bästa Roslagen-linjen (eller hur, Verspieder?!  :))


Jag passade även på och fotograferade den på returen.

Bilderna togs i eftermiddags, platsen är Roslags Näsby trafikplats vid E18/Norrtäljevägen.
(klockan stämmer inte i EXIF:en, ska åtgärdas)

Hälsningar Danne H

Ersa

Trevligt med normalgolv även på 639:ans förstärkning, och inte bara på den gule.
Visst är 625:an favoritlinjen, särskilt om man får förmånen att fortsätta norrut även efter Rimbo.  :)

Dan Henriksson

Själv hade även jag 625:an som favoritlinje. Den var behaglig att köra, det var sällan mycket folk och linjen går genom vackra omgivningar.

Bussmicke

Trevligt, hur dags var du där?
Kan ej se exif på jobbet
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Dan Henriksson

Citat från: Bussmicke skrivet 27 april 2008, 19:48:40 PM
Trevligt, hur dags var du där?
Kan ej se exif på jobbet

Tack! Bussarna ramlade in vid halvsextiden.

Kvarne

Citat från: Verspieder skrivet 27 april 2008, 19:15:53 PM
Trevligt med normalgolv även på 639:ans förstärkning, och inte bara på den gule.
Visst är 625:an favoritlinjen, särskilt om man får förmånen att fortsätta norrut även efter Rimbo.  :)


625:an...?! Den som någon trodde skulle gå fort till sthlm, men som vederbörande fick erfara är en riktig "mjölkpalls-linje"....Nej tacka vet jag 133, 147 och 142.... ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Kvarne skrivet 27 april 2008, 20:52:05 PM
625:an...?! Den som någon trodde skulle gå fort till sthlm, men som vederbörande fick erfara är en riktig "mjölkpalls-linje"....Nej tacka vet jag 133, 147 och 142.... ;D

-Ska jag släppa av dig vid Söderhall?
-Nej, jag åker med till Rimbo, och hem därifrån.
-Okej.

-Men vad är detta? Går det bara en buss i timmen, och alla är 625:or?
-Jajamen, det var ju därför jag frågade om du ville hoppa av i Söderhall och ta en 676:a
-Suck


Kvarne har åkt en sväng till Riala, och får "landsbygdsbekymmer" framåt kvällskvisten.  ;)

Bussmicke

Citat från: Kvarne skrivet 27 april 2008, 20:52:05 PM

625:an...?! Den som någon trodde skulle gå fort till sthlm, men som vederbörande fick erfara är en riktig "mjölkpalls-linje"....Nej tacka vet jag 133, 147 och 142.... ;D

Har du glömt världen utanför Söderort?  ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.