(SL) tidtabell norrort

Startat av igel, 15 november 2012, 22:50:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 25 november 2012, 18:56:56 PM
Ska bussterminalen tillbaka till samma plats sedan?
Nej, det blir en trång dockningsterminal utmed Stora Marknadsvägen, mellan en butiksentré och Roslagsbanans station.

Bussmicke

Trist,  som vanligt var det bättre innan

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Bussmicke skrivet 26 november 2012, 10:22:23 AM
Trist,  som vanligt var det bättre innan

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Bättre för vem? För resenärerna, bussförarna eller bussfotograferna? Det gäller ju att se helheten...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Karsten

Citat från: Carl Eric skrivet 26 november 2012, 11:41:48 AM
Bättre för vem? För resenärerna, bussförarna eller bussfotograferna? Det gäller ju att se helheten...

Bättre för ägaren av centrumområdet?

Andreas91

Det har nog som sagt högre prio att centrumägaren och kunderna/resenärerna får det bättre. Ledsen, men jag tror att exempelvis bussfotograferna å andra sidan är väldigt lågprioriterade i detta fall. Utan att tveka, så anser jag dock att gruppen resenärerna/kunderna är den man bör satsa på. Dagens terminal funkar väl kanske i sig, men området behövs kanske för en utveckling av centrumet. Jag får bilden av att det växer så det knakar där just nu och planerarna anser kanske att dagens bussterminal kan flyttas ex. under jord och att man då snabbt lyckas få loss en stor yta för utbyggnad av befintliga centrumet. En teori bara, men vad vet jag.

JDS

Jag har lite svårt att förstå på vilket sätt den nya terminalen skulle bli bättre för resenärerna, men det finns kanske någon annan som kan förklara det.

Min uppfattning är annars att det snarare handlar om att skuffa undan kollektivtrafikanterna till förmån för de förment mer köpstarka bilresenärerna.

Olle

Det blir ju betydligt närmare att komma ut till bussarna, inget spring i regn och rusk.
Och ingen ska väl tro att man överhuvudtaget tänkt på eventuella bussmuppar som fotograferar....


Dessutom borde det väl bli dags att lägga ut tidtabellerna även för norrort som gäller efter 8 december., även om de antagligen är desamma som de nu gällande ?

Buss-busen

Citat från: Olle skrivet 26 november 2012, 17:03:28 PM
Det blir ju betydligt närmare att komma ut till bussarna, inget spring i regn och rusk.
Och ingen ska väl tro att man överhuvudtaget tänkt på eventuella bussmuppar som fotograferar....


Dessutom borde det väl bli dags att lägga ut tidtabellerna även för norrort som gäller efter 8 december., även om de antagligen är desamma som de nu gällande ?

Hösttidtabellen gäller t o m 6 januari.

Olle

Citat från: Buss-busen skrivet 26 november 2012, 23:24:39 PM
Hösttidtabellen gäller t o m 6 januari.
Jag anande det, men det står ingenstans ..... bara en hänvisning i den de få nya tabellerna som finns tillgängliga till sl.se

Karsten

Nu finns de nya tidtabellerna att tillgå på SLs hemsida.