Rastlokaler i Stockholms innerstad

Startat av Helena Jönsson, 13 september 2009, 16:10:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Citat från: Helena Jönsson skrivet 14 september 2009, 12:05:17 PM
Men är det så att om ett visst omlopp/block tillhör Hornsberg alt. Söderhallen så är det bara de förare som kör på det omloppet?
Eller kan en söder-förare hoppa in 2 timmar på ett hornsbergsomlopp mitt på dagen till och från fridhemsplan t.ex?

Välldigt ovanligt. Men om du ringer och säger " Hej Helena här, jag är sugen på att jobba extra, Behöver ni något folk eller vet du om Hornsberg resp. Söderhallen beroende på vart du är stationerad behöver folk. Då kan det bli att du startar och börjar på "främmande" start plats. Men annars så händer det kanske 1 gång per 10 år.

Helena Jönsson

Citat från: Magnus_J skrivet 14 september 2009, 13:47:24 PM
vet inte riktigt hur det är på Hb resp. Söderhallen men det kommer säkert mer och mer eftersom det är samma trafikområde numer.
Som jag skrev innan så är det vissa tjänster med Norrortsförare som kör innerstadslinjer på tex. 44 och 73.

Men när de kör linje 44 och 73, tillhör då de omloppen/bussarna innerstadsgaragen eller Norrort?

Optimal

Citat från: Helena Jönsson skrivet 14 september 2009, 17:37:57 PM
Men när de kör linje 44 och 73, tillhör då de omloppen/bussarna innerstadsgaragen eller Norrort?

Omloppet och Bussarna är från innerstan och du börjar och slutar där innerstads chaufförarna börjar. Norrorts chaufförerna får helt enkelt anpassa sig efter innerstans regler då dom börjar och slutar på samma ställe som innerstadsförarna löser av varandra.

Helena Jönsson

Citat från: Optimal skrivet 14 september 2009, 17:58:38 PM
Omloppet och Bussarna är från innerstan och du börjar och slutar där innerstads chaufförarna börjar. Norrorts chaufförerna får helt enkelt anpassa sig efter innerstans regler då dom börjar och slutar på samma ställe som innerstadsförarna löser av varandra.

Ah okej  :) Det var precis det jag ville veta! Har det med att göra att Norrortsförarna kör "Norrortslinjer" morgon och em (högtrafik) och fyller ut med stadstrafik mitt på dagen då det inte finns lika mycket körning i Norrort?

Optimal

Citat från: Helena Jönsson skrivet 14 september 2009, 18:08:19 PM
Ah okej  :) Det var precis det jag ville veta! Har det med att göra att Norrortsförarna kör "Norrortslinjer" morgon och em (högtrafik) och fyller ut med stadstrafik mitt på dagen då det inte finns lika mycket körning i Norrort?

Kan mycket väl vara så, har inte tänkt så långt. Men jag skrev fel ang 73an. Det är bara Lidingö som kör den.

Magnus_J

Citat från: Optimal skrivet 14 september 2009, 18:16:46 PM
Kan mycket väl vara så, har inte tänkt så långt. Men jag skrev fel ang 73an. Det är bara Lidingö som kör den.
med norrortsförare vissa turer ;)

Optimal

Citat från: Magnus_J skrivet 14 september 2009, 18:47:56 PM
med norrortsförare vissa turer ;)

Kör Norrort den  :o. Det var faktist mer än vad jag visste.

Helena Jönsson

Jag saknar verkligen en hemsida för den här typen av information. Tyvärr så bor jag inte själv i SL-land för då hade jag garanterat redan varit igång med en...  ;)

Optimal

Citat från: Helena Jönsson skrivet 14 september 2009, 20:25:34 PM
Jag saknar verkligen en hemsida för den här typen av information. Tyvärr så bor jag inte själv i SL-land för då hade jag garanterat redan varit igång med en...  ;)

Vi som jobbar inom bolaget har oftast mer info än vad "utomstående" har.  :P.

Helena Jönsson

Citat från: Optimal skrivet 14 september 2009, 20:36:17 PM
Vi som jobbar inom bolaget har oftast mer info än vad "utomstående" har.  :P.

Jo det är klart... och en hel del av det är säkert olämpligt att sprida på internet?

igel

Som det mycket riktigt påpekades så kör norrort en del turer på linjerna 42, 44, 72 och 73. avlösningsställena för norrort på de linjerna är östra station. (det är möjligt att 73 även kan avlösas vid ropsten, vet ej). på 42an börjar och slutar man alltid som en 72a vi östra station.

Helena Jönsson

Citat från: igel skrivet 14 september 2009, 21:18:39 PM
Som det mycket riktigt påpekades så kör norrort en del turer på linjerna 42, 44, 72 och 73. avlösningsställena för norrort på de linjerna är östra station. (det är möjligt att 73 även kan avlösas vid ropsten, vet ej). på 42an börjar och slutar man alltid som en 72a vi östra station.

Jaha så omloppen ligger alltså 72-42-72-42-72-42 osv?

Karsten

Citat från: Helena Jönsson skrivet 16 september 2009, 11:42:19 AM
Jaha så omloppen ligger alltså 72-42-72-42-72-42 osv?

Ska du rita ett eget tjänstepaket?

Yujin Zhang


Helena Jönsson

Citat från: Yujin Zhang skrivet 16 september 2009, 16:55:12 PM
hm...så jag e inte ensam om hobbyn?  :o :P


Långt ifrån...  ;)
Kollektivtrafiken i svenska storstäder är otroligt intressant.
Försöker sätta mig in i SL-trafiken så mycket som möjligt så det är därför jag håller på och terroriserar er med massa frågor hihi