Hitta jobb som Busschaufför i Skåne?

Startat av charles, 14 augusti 2009, 20:09:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Citat från: Kaxen skrivet 06 september 2009, 10:15:03 AM
Åtta år är väldigt lång tid att bli fullbetald, men man kan inte bortse från att ingångslönen är rätt så bra.

Nej och vad signalerar det? För mig betyder det: "Kom hit och jobba något år och dra sedan vidare"

Kaxen

Citat från: RoTe skrivet 06 september 2009, 11:11:17 AM
Nej och vad signalerar det? För mig betyder det: "Kom hit och jobba något år och dra sedan vidare"

Alla upplever vi saker olika. Det kan lika gärna vara ett bra sätt att tjäna hyfsat från början på ett jobb man trivs med och vill ha för att man är serviceinriktad. Sen är väl frågan om inte lönen generellt är för hög, skulle egentligen passa bättre med individuell lönesättning för bussförare.

charles

Tack allesammans, de har löst sig nu me arbete och körkort, allt hänger bara på ams nu :)

Buss-Anders

Hej Charles!


Skulle vara intressant att få veta lite mera om hur det löste sig och då menar jag i detalj faktiskt?

Skriv och berätta.............dvs .........dela med dig!

Mvh
Buss-Anders

bjalle

#19
Tar längre tid att hoppa upp i lönetrappan men visst är slutlönen bättre ÄN inom transports åkeriavtal?

lil-sis

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 26 september 2009, 21:34:12 PM
Tar längre tid att hoppa upp i lönetrappan men visst är slutlönen bättre inom transports åkeriavtal?

Transport har väl bättre OB också?

Jag och den som ibland delar min säng försörjer oss båda på våra körkort. Min grundlön är högre men han får iaf mer pengar i slutändan och då har vi ungefär samma mängd OB-timmar.

(Ibland är jag sugen på Handels igen, skulle få ut minst 5000kr till netto med samma tider. Men man ska ju gilla jobbet också...)

bjalle

Citat från: lil-sis skrivet 27 september 2009, 15:15:34 PM
Transport har väl bättre OB också?

Jag och den som ibland delar min säng försörjer oss båda på våra körkort. Min grundlön är högre men han får iaf mer pengar i slutändan och då har vi ungefär samma mängd OB-timmar.

(Ibland är jag sugen på Handels igen, skulle få ut minst 5000kr till netto med samma tider. Men man ska ju gilla jobbet också...)

Blev fel där. slutlönen är bättre i Kommunals bussavtal

buskörare

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 27 september 2009, 16:41:57 PM
Blev fel där. slutlönen är bättre i Kommunals bussavtal

Fast lil-sis skriver ju om OB'n? Inte grundlönen.

bjalle

Citat från: buskörare skrivet 28 september 2009, 00:26:42 AM
Fast lil-sis skriver ju om OB'n? Inte grundlönen.

Tusan, gjorde en felcitering, tänkte mer på min egna frågeställning...