Lila Express

Startat av Jan Sjöberg, 05 november 2008, 16:41:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan Sjöberg

Hörde att Swebus Express ska köra Lila i Göteborg åt Swebus AB ?  Någon som kan bekräfta eller dementera ?
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Brollan

Kan vare sig bekräfta eller dementera.
Men det låter mycket troligt att man parkerar vissa av Lila-bussarna hos Swebus Express på Grimbo eftersom det är den enda Swebusdepån i Göteborg. Resten kommer väl att stå i Älvängen.
I dag utgår bussarna på Lila Express från Älvängen, Partille (Veolia), samt Ringön Göteborg (Orusttrafiken).

Jan Sjöberg

Enl min uppgiftslämnare ska Swebus Express sköta både personal och bussar på alla omlopp
När det gäller Lila ..
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

ch

Ryktet säger att Swebus kommer ha ett garage i Skepplanda för Aletrafiken, och att vissa Lilabussar kommer ha garage i Torslanda. I industriområdet i Skepplanda byggdes det för ett tag sedan ut en väg till en ödetomt, ljusbelyst och allt. Där sägs deras garage bli...

Spårvägens Älvängengarage ska ju rivas inom närmaste åren med tanke på utbyggnad av E45 och dubbelspår, och det är väl där som det nya resecentrumet ska bli?

Walter

Citat från: Jan Sjöberg skrivet 05 november 2008, 20:07:04 PM
Enl min uppgiftslämnare ska Swebus Express sköta både personal och bussar på alla omlopp
När det gäller Lila ..


Men kan man merutnyttja sina egna (expressens vagnar) på Lila? Tvärtom borde ju gå fint.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Knallhatt

CitatEnl min uppgiftslämnare ska Swebus Express sköta både personal och bussar på alla omlopp
När det gäller Lila ..

Nej, det stämmer inte.

Jan

Detta är bara spekulationer. Det känns främmande att Swex skulle köra länstrafiken. Det kommer nog snart svar på detta.
I branschen 37 år

Erling.L

såg idag att det finns en annons på platsbanken där swebus söker 10 man för placering i torslanda
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Knallhatt

Swebus kommer att köra Ale och Lila Express i egen regi. Det har aldrig diskuterats något annat.
Lila Express kommaer att delas på två depåer, en i Torslanda (vid gamla flygfältet) och en i Älvängen.

Ale-trafiken och resterande trafik på Lila Express kommer att köras från Älvängen.

Mattias Andersson


En annan fråga såhär rakt av..

Någon som vet vad Swebus kommer och köra med för något på
sin nya trafik?

Knallhatt

CitatEn annan fråga såhär rakt av..

Någon som vet vad Swebus kommer och köra med för något på
sin nya trafik?

Man har beställt Volvo 8500 och 8700. Nya bussar, försedda med AC. Bussarna för Lila Express är treaxliga lågentré och tvåaxliga lågentré normalbuss.